استعفای یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا

© AP Photo / Luis M. Alvarezاستعفای یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا
استعفای یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌ها از استعفای یکی از مذاکره کنندگان اصلی آمریکا در گفتگوهای تسلیحاتی با روسیه خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست از استعفای کریستوفر فورد، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌المللی و منع اشاعه تسلیحات و یکی از مذاکره کنندگان اصلی ایالات متحده در گفتگوهای تسلیحاتی با روسیه خبر داد.

مشاور ترامپ در امور روسیه استعفا داد - اسپوتنیک ایران
مشاور ترامپ در امور روسیه استعفا داد

به گفته این روزنامه، فورد روز پنجشنبه طی نامه‌ای به همکاران خود اعلام کرد، روز جمعه آینده آخرین روز کاری وی در این سمت خواهد بود. با این حال وی فردای آن روز مجددا نامه‌ای نوشت و اعلام کرد که در تصمیم خود تجدید نظر کرده و "از این لحظه" از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

در نامه دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌المللی آمده است: "من باید در این تاریخ تجدیدنظر کنم. من نمی توانم به فعالیت در دولتی به کار خود ادامه دهم که برخی از اعضای آن اقدام به تحریک و حتی تشویق خشونت علیه کشور می‌کنند، کشوری که آن را ارج می‌نهم و برای حمایت و دفاع از قانون اساسی آن سوگند یاد کرده‌ام."

مقامات دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده پس از ناآرامی‌های روز چهارشنبه در پایتخت یکی پس از دیگری پست‌های خود را ترک می کنند. الین چائو، وزیر حمل و نقل و بتسی دواس، وزیر آموزش ایالات متحده از افراد ارشدی هستند که تاکنون استعفای خود را اعلام کرده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала