پیام وزیر دفاع ایران درباره نقش اسرائیل در ترور دانشمند هسته ای

© Photo / IRNAامیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع ایران در پیامی به وزیران دفاع بیش از ۶۰ کشور جهان اعلام کرد ‌ شواهد جدی در مورد نقش اسرائیل در ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای ایران وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایرنا ؛ سرتیپ حاتمی ضمن اشاره به ابتکارات و دستاوردهای محسن فخری زاده در حوزه های علمی و پژوهشی به ویژه تولید ابزار و تجهیزات مقابله با کرونا، بر کنار گذاشتن رفتارهای  دو گانه در مبارزه با تروریسم دولتی تاکید و خواستار پیوستن جامعه جهانی به محکومیت این حرکت غیر انسانی، غیر قانونی و جنایت آمیز شد.

تقدیم نشان افتخار «درجه یک نصر» به خانواده محسن فخری زاده - اسپوتنیک ایران
تقدیم نشان افتخار «درجه یک نصر» به خانواده محسن فخری زاده+ عکس

وزیر دفاع ایران در این پیام با اشاره به سابقه دخالت مستقیم سرویس های اطلاعاتی به ویژه سرویس اطلاعاتی اسرائیل در ترور دانشمندان ایرانی تصریح کرد: شواهد جدی  در مورد نقش این رژیم در این ترور نیز وجود دارد.

سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه سکوت در مقابل این اقدام را عامل تکرار آن و ناامنی در جهان می دانیم، بر مجازات آمرین و عاملین این جناب  تاکید و اظهار داشت : حق خود را برای پاسخگویی به آن محفوظ می دانیم.

وی در ادامه این پیام تاکید کرد: بدون تردید مبارزه جهانی با تروریسم و خشونت نیازمند کنار گذاشتن رفتارهای دو گانه در مبارزه با تروریسم دولتی است. از این رو جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان تروریسم و خشونت، که در طول ۴ دهه گذشته ۱۷ هزار نفر از شهروندان ومقامات عالی کشور را در نتیجه اقدامات تروریستی از دست داده، ضمن محکومیت این اقدامات خواستار پیوستن جامعه جهانی به محکومیت این حرکت غیر انسانی، غیر قانونی و جنایت آمیز که خلاف اصول بنیادین حقوق بشر، حقوق بین الملل و اصول مصرح در منشور ملل متحد است،می باشد.

دکتر محسن فخری‌زاده معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع  ایران عصر جمعه هفتم آذرماه در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند و در شرق تهران ترور شد .

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала