برنده جایزه نوبل آسانژ، منینگ و اسنودن را برای نوبل نامزد کرد

© AFP 2023 / Jonathan Nackstrandبرنده جایزه نوبل آسانژ، منینگ و اسنودن را برای نوبل نامزد کرد
برنده جایزه نوبل آسانژ، منینگ و اسنودن را برای نوبل نامزد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برنده جایزه صلح نوبل، جولیان آسانژ، چلسی منینگ و ادوارد اسنودن را برای این جایزه معرفی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مِیرید کوریگان برنده جایزه صلح نوبل در نامه ای به کمیته نوبل گفت: جولیان آسانژ، چلسی منینگ و ادوارد اسنودن نامزدان دریافت نوبل هستند.

درخواست کارمند فراری سازمان های اطلاعاتی آمریكا از ترامپ  - اسپوتنیک ایران
درخواست کارمند فراری سازمان های اطلاعاتی آمریكا از ترامپ

وی افزود: هر سه به طور جداگانه برای دریافت جایزه صلح نوبل معرفی شده اند، اما هیچ كدام هنوز آن را دریافت نكرده اند.

کوریگان می نویسد: دلایلی که من آنها را کنار هم جمع کردم ساده است، آنها به تنهایی نمونه های بی شماری از شجاعت را در افشای اقدامات غیرقانونی مقامات نشان داده اند ... و زندگی، ایثار و از خودگذشتگی آنها عظمت روحیه انسانی را نشان می دهد.

وی یادآور شد که آسانژ علی رغم عدم پذیرش دادگاه از استرداد روز دوشنبه، در انگلیس در زندان بسر می برد و همچنان در معرض خطر استرداد به ایالات متحده است.

به گفته کوریگان، آسانژ ممکن است در ایالات متحده مورد "برخورد ظالمانه، تحقیرآمیز و غیرانسانی" قرار گیرد و حتی به اعدام محکوم شود.

کوریگان اذعان داشت: چلسی منینگ (بردلی منینگ سابق)، که به آسانژ اطلاعات می داد و ۷ سال در زندان آمریکا بود تا اینکه توسط رئیس جمهور پیشین باراک اوباما مورد عفو قرار گرفت، همچنین به دلیل امتناع از شهادت دادن به آسانژ در پشت میله های زندان قرار گرفت.

کوریگان خاطر نشان کرد: اسنودن که برنامه های گسترده نظارت پنهانی سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده را کشف کرده است، به روسیه پناهنده شده است و نمی تواند با درد مادام العمر زندان به وطن خود بازگردد؛ هر سه مبارز صلح وجدان خود را دنبال کردند و با عشق به وظیفه خود عمل کردند.

در نامه کوریگان آمده است: من مطمئن هستم که آنها می ترسیدند ... اما هر یک از آنها کاری زیبا و باشکوه در خدمت به دیگران انجام دادند.

کوریگان برای کار در حل و فصل درگیری ها در ایرلند شمالی جایزه نوبل ۱۹۷۶ را دریافت کرد، وی به همراه بتی ویلیامز سازمان جامعه مردم صلح را بنیان نهاد، که تلاش می کند درگیری ها را پایان دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала