نبرد تن به تن نظامی در مرز دو قدرت هسته ای + ویدئو

© AFP 2023 / Biju Boroنبرد تن به تن نظامی در مرز دو قدرت هسته ای + ویدئو
نبرد تن به تن نظامی در مرز دو قدرت هسته ای + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلم ضبط شده نبرد تن به تن نظامیان هند و چین.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از قسمت های نبرد تن به تن بین نظامیان دو قدرت هسته ای در مرز هند و چین - در فیلم ضبط شده است. این فیلم توسط کانال تلگرامی Military Observer منتشر شده است.

زمان فیلمبرداری مشخص نشده است. این تصاویر نشان می دهد که چگونه سربازان درگیر جنگهای شدیدی هستند و سنگ و چوب را به سمت یکدیگر پرتاب می کنند. این ویدئو نشان می دهد که در ارتفاع 5104 فیلمبرداری شده است. در یکی از سایت های چینی نیز نشان می دهد که این فیلم در اواسط دسامبر منتشر شده است.

در تاریخ 30 دسامبر، وزارت دفاع هند گفت که چین به تقویت موقعیت خود در مرزها ادامه می دهد که می تواند منجر به تشدید مجدد درگیری شود. طرف هندی خواستار دور دیگری از مذاکرات شد.

توافق نامه ای بین پکن و دهلی نو وجود دارد که ارتش هر دو کشور از استفاده از سلاح گرم برای حفاظت از جان سربازان خودداری می کنند. با این حال در تاریخ 16 ژوئن، ده ها سرباز ارتش هند در منطقه در اثر درگیری چوب و سنگ کشته شدند. دهلی نو معتقد است که این اتفاق در نتیجه تلاش طرف چینی برای تغییر یک طرفه وضع موجود رخ داده است. رسانه های هند از 43 زخمی و کشته شده چینی خبر دادند.

اکنون دو کشور پرجمعیت جهان - هند و چین - با یک خط مشروط از هم جدا شده اند ، به نام "خط مک ماهون". هند مرز موجود را به رسمیت شناخت اما چین آنطور که در یادداشت دیپلماتیک رسمی در سال 1959 اعلام شد، این کار را نکرد.

پس از آن ، تلاش های مکرر برای حل این مشکل صورت گرفت: دو توافقنامه چین و هند - از سال 1993 و 1996 - بی نتیجه بودند. دو بخش از منطقه مرزی همچنان بحث برانگیز است: در قسمت شمال شرقی کشمیر و در شمال ایالت آروناچال پرادش.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала