مازوت و وضعیت ناسالم هوا در جنوب شرق استان تهران

© Sputnik / Siyavash Sobhgani مازوت و وضعیت ناسالم هوا در جنوب شرق استان تهران
مازوت و وضعیت ناسالم هوا در جنوب شرق استان تهران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا سوخت مازوت نیروگاه دماوند باعث آلودگی در استان تهران شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آغاز فصل سرما همیشه همراه با افزایش آلودگی هوا بوده و امسال نیز موضوع آلودگی هوای پایتخت به قدری مطرح است که مسئولان از احتمال تعطیلی پایتخت را مطرح می‌کنند، درحالی‌که وضعیت هوای برخی شهرستان‌های استان تهران نیز بهتر از کلانشهر تهران نیست.

آلودگی هوای تهران  - اسپوتنیک ایران
علت آلودگی بیشتر هوای تهران فاش شد

روز دوشنبه 14 دی‌ماه شاخص هوای ورامین 179، پیشوا 174، قرچک 176 و پاکدشت 165 را نشان می‌دهد، اما اگر کمی به شاخص‌ها دقت کنیم وضعیت کیفیت هوای هر 4 شهرستان ناسالم است و اقدامی نیز جهت تعطیلی یا تمهیدات دیگر اندیشیده نشده است.

داریوش گل‌علیزاده در برنامه تهران 20 با موضوع استفاده از مازوت در نیروگاه‌های اطراف تهران اعلام کرده است که نیروگاه‌های تهران گاز نمی‌سوزانند و نیروگاه دماوند در شهرستان پاکدشت از سوخت مازوت استفاده می‌کند.

معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به مجری برنامه در رابطه با آلودگی این نیروگاه ابراز داشته که آلودگی این نیروگاه به سمت تهران نمی‌آید و به دلیل اینکه باد غالب به سمت تهران نیست، لذا پاکدشت، قرچک و ورامین را آلوده می‌کند.

حال با وجود افزایش پیام‌های مختلف و تأمل برانگیز مردم در فضای مجازی، شهروندان خواهان تدبیر مسئولان جهت بررسی مشکلات آلودگی هوا در دشت ورامین هستند و انتظار می‌رود مسئولان نیز تمهیداتی را برای برطرف سازی آلودگی هوای این 4 شهرستان  داشته باشند زیرا که هوای ناسالم منطقه موجب نارضایتی شده است. اکنون کاربران شبکه های اجتماعی نظرات مختلفی درباره سوخت مازوت دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала