عدم موفقیت جدیدترین ناو هواپیمابر بریتانیا

© Flickr / Defence Imagesناوهای هواپیما بر «شاهزاده ولز» و «ملکه الیزابت» بریتانیا
ناوهای هواپیما بر «شاهزاده ولز» و «ملکه الیزابت» بریتانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناو هواپیمابر« شاهزاده ولز» فقط 87 روز شناوری کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دیلی میل»، جدیدترین ناوهواپیمابر بریتانیا « شاهزاده ولز» از نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا طی 2 سال فقط 67 روز شناوری کرده است. بدین ترتیب در انجام وظیفه خود شکست خورد و انجام مأموریت های مشترک با نیروی دریایی آمریکا را طولانی تر کرد.

کوان جونز نماینده حزب کارگری با استناد به نامه جیمز هپی، وزیر نیروهای مسلح بریتانیا این موضوع را اعلام کرد.

هپی در نامه خود برای جیمز این موضوع را مورد تأیید قرار داد که در سال 2019، ناوهواپیمابر «شاهزاده ولز» فقط 57 روز شناوری کرد و در سال 2020 فقط 30 روز.

ناو هواپیما بر نیمیتز آمریکا - اسپوتنیک ایران
خروج ناو هواپیمابر نیمیتز آمریکا از خاورمیانه

این درحالی است که ناوهواپیمابر «ملکه الیزابت» از همان سری و طی همان مدت، 231 روز شناوری داشته است. اواخر سال 2020 ناو هواپیمابر «شاهزاده ولز» راهی تعمیر شد که حداقل 6 ماه طول خواهد کشید.

جونز در این رابطه گفت:« اینکه «شاهزاده ولز» دوره شناوری ضروری را به انجام نرساند، باعث نگرانی می شود. مقامات باید منتها تلاش خود را برای بازگرداندن ناو هواپیمابر به ردیف ناوهای دیگر در اسرع وقت به انجام برسانند تا بتواند در عملیات مشترک با آمریکا شرکت کند».

ناو هواپیمابر شاهزاده ولز، یک غول 65 هزار تنی است. ناو هواپیمابر جدید انگلیسی ها دومین کشتی از کلاس «ملکه الیزابت» است که ساخت آن از سال 2011 آغاز شده و تا کنون نیروی مورد نیاز آن توسط ژنراتورهای کوچک روی عرشه یا منابع برقی موقت تأمین می شد.

بر اساس اطلاعاتی که نیروی دریایی سلطنتی انگلستان منتشر کرده، چهار موتور فنلاندی ناو هواپیمابر Prince of Wales تنها 40 درصد از نیروی مورد نیاز آن را تأمین می کند و نیروگاه اصلی شاهزاده ولز دو موتور MT30 ساخت رولزرویس می باشد که توان خروجی آنها به 40 مگاوات می رسد. شش موتور ناو شاهزاده ولز در مجموع بیش از 50 مگاوات نیرو تولید می کنند.

مجموع نیروی تولیدی توسط چهار موتور وارتسیلا و دو موتور رولزرویس در نهایت برای تأمین نیازهای 1500 خدمه کشتی، 250 تفنگدار سلطنتی و 40 فروند جنگنده چند منظوره عمود پرواز F-35B Lightning II مورد استفاده قرار می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала