وزیر نیرو ایران: ۷۰۰ هزار دلار از مطالبات خود از عراق را دریافت کردیم + ویدئو

CC BY 4.0 / tasnim news agency / وزیر نیرو ایران: ۷۰۰ هزار دلار از مطالبات خود از عراق را دریافت کردیم
وزیر نیرو ایران: ۷۰۰ هزار دلار از مطالبات خود از عراق را دریافت کردیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نیرو ایران اعلام کرد بخشی از مطالبات ایران از عراق در حوزه صادرات برق، یعنی چیزی حدود ۷۰۰ هزار دلار را دریافت کردیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت در رابطه با نتایج سفر به عراق در زمینه صادرات برق، اظهار کرد: دیروز مسئول هیئتی بودم برای پیگیری مسائل مربوط به توسعه روابط اقتصادی دو کشور و به عراق رفتم و با وزاری برق، تجارت و روسای کل بانک مرکزی و بانک تجارت عراق گفتگو داشتم. امیدواریم اجلاس پیش رو منجر به توسعه روابط شود.

بدهی های معوقه عراق یکی از علل کاهش صادرات گاز ایران به این کشور - اسپوتنیک ایران
بدهی های معوقه عراق یکی از علل کاهش صادرات گاز ایران به این کشور

وی عنوان کرد: در خصوص مطالبات مربوط به صادرات برق و گاز به عراق جلسات خوبی برگزار شد و توافقات خوبی صورت گرفت. بخشی از مطالباتمان، یعنی چیزی حدود ۷۰۰ هزار دلار دریافت کردیم.

پیشتر حمید حسینی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در خصوص بدهی این کشور بابت خرید برق، گفت: پرداخت آن به صورت تهاتر انجام شده است و به زودی وارد کشور می‌شود.

وی افزود: صادرات غیرنفتی در سال جاری به عراق کاهش داشته است اما برق به این کشور همچنان فروخته می شود و سالانه حدود 700 میلیون دلار برای کشور درآمد دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала