واکسن COVID-19 برای آینده سفر چه معنایی دارد؟

© AP Photo / Efrem Lukatskyواکسن COVID-19 برای آینده سفر چه معنایی دارد؟
واکسن COVID-19 برای آینده سفر چه معنایی دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک

تا پیش از این ایرلاین ها برای فروش بلیط هواپیما و ورود مسافران قوانینی همچون

  • همراه نداشتن بار چرخی
  • انجام تست PCR یا همان کرونا
  • استفاده از ماسک در تمام طول سفر
  • و ...

را در نظر گرفته بودند، اما حالا که صحبت هایی درباره واکسن این بیماری شده است و از قرار معلوم به زودی در سراسر جهان استفاده خواهد شد، صنعت گردشگری در مورد اجباری بودن یا نبودن واکسیناسیون ویروس کرونا دچار مشکل شده است.

کانتاس گفته است که به احتمال زیاد قبل از اجازه دادن به مسافران برای پرواز در سطح بین المللی، باید اثبات شود که واکسیناسیون COVID-19 را داشته باشند.

به غیر از اثبات واکسیناسیون واقعا تا چه مدت طول خواهد کشید تا تمامی افراد به واکسن دسترسی پیدا کنند؟

و تا اتمام واکسیناسیون صنعت گردشگری چند درصد به روزهای قبل از کرونا بازخواهد گشت تا ضررهای یک سال گذشته را جبران کند؟

وقتی خبر موفقیت آمیز بودن آزمایش های واکسن COVID-19 رسید، جهان که توسط ویروس کرونا ویران شده بود، سرانجام در انتهای تونل کمی نور دید.

در حقیقت، بسیاری از مسافران بلافاصله برنامه ریزی در مورد سفرهای بعدی خود را آغاز کردند. چرا که موتورهای جستجوی مسافرت مانند  Skyscanner با انتشار اخبار واکسن، از افزایش ترافیک زیادی برای رزرو هتل و بلیط هواپیما خبر دادند.

با اولویت بندی کشور ها برای واکسن از افراد مسن، بیماران و پرسنل بیمارستانی امکان دارد مدت ها و شاید یک یا دو سال طول بکشد تا نوبت این واکسن به جوانان و افراد سالم برسد.

همین مسئله سوالات عمده ای را در مورد معنای واکسن های کووید 19 برای صنعت گردشگری ایجاد می کند.

الزام داشتن کارت واکسن پیش از پرواز

بلافاصله پس از انتشار اخبار مربوط به واکسن های کرونا ویروس در سراسر جهان، ایرلاین استرالیایی کانتاس گفت که احتمالاً قبل از اجازه دادن به مسافران برای پرواز در سطح بین المللی، باید ثابت شود که واکسیناسیون COVID-19 راانجام داده باشند.

با این حال تا به امروز این تنها شرکت هواپیمایی است که چنین اعلامیه ای را اعلام کرده است.

مدیر عامل شرکت دلتا، اد باستیان  نیز گفته اند که می تواند چنین الزامی را در پروازهای بین المللی مشاهده شود، اگرچه ممکن است این قوانین از طرف مقامات بین المللی باشد نه از شرکت های هواپیمایی.

در حال حاضر ترس اصلی شرکت های هواپیمایی و به طور کلی دنیای گردشگری این است که نیاز به واکسن پس از انتشار آن و در دسترس نبودن آن برای تمامی افراد، مسافران را از سفر منصرف کند و به صنعت گردشگری ضربه خورده بیشتر از قبل آسیب وارد شود.

الكساندر دو جونیك، مدیر انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی (IATA) در مصاحبه با خبرنگاران گفته است كه آزمایش "برای بازگشایی مرزها از واكسن حیاتی تر است."

یانا یک گروه تجاری است که 290 شرکت هواپیمایی را در سطح جهان نمایندگی می کند. این سازمان که با نام انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی به اختصار یاتا شناخته می شود در سال 1945 در هاوانا کوبا راه اندازی شده است.

دیوید پاول، مشاور پزشکی یاتا نیز این موضوع را تکرار کرد و در یک نشست مجازی از سازمان یاتا در ماه نوامبر گفته است که شرکت های هواپیمایی و دولت ها برای دستیابی به پروتکل های آزمایشی استاندارد برای از بین بردن قرنطینه و کمک به گشودن مرزها هستند، باید با هم کار کنند.

در حال حاضر به دلیل قوانین و محدودیت های موجود، عمده مسافرت‌های تفریحی در ایران با تورهای کیش برگزار می‌شود. باید دید سرنوشت واکسن کرونا در ایران و گردشگری این کشور چطور خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала