بایدن ساخت کلاهک هسته ای جدید را کنار می گذارد

© AP Photo / Cliff Owenبایدن ساخت کلاهک هسته ای جدید را کنار می گذارد
بایدن ساخت کلاهک هسته ای جدید را کنار می گذارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ساخت كلاهك هسته ای جدید را که توسط سلف او و دونالد ترامپ حمایت می شد را کنار می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی.ان.ان به نقل از منابعی در تیم انتقال و مشاور سیاستمداری بدون نام، ساخت کلاهک هسته ای W93 کنار گذاشته می شود، این پروژه که برای موشکهای بالستیک مستقر شده در زیردریایی ها طراحی شده است، فعال نخواهد شد.

بایدن آماده بازگرداندن آمریکا به توافق هسته ای ایران است - اسپوتنیک ایران
بایدن آماده بازگرداندن آمریکا به توافق هسته ای ایران است

 به گفته این منبع، بایدن در توجیه تولید انواع جدید سلاح به عنوان بخشی از برنامه مدرنیزه کردن زرادخانه هسته ای که بیش از یک تریلیون دلار در بودجه نظامی ایالات متحده به آن اختصاص یافت، تردید دارد. سیاستمدار و نزدیکترین مشاوران وی در حال بررسی احتمال کاهش هزینه های پنتاگون در این زمینه هستند.
در عوض  رئیس جمهور جدید آمریکا می خواهد روی کنترل تسلیحات تمرکز کند. بایدن قصد دارد تمدید پیمان تدابیر مربوط به کاهش و محدودیت بیشتر سلاح های تهاجمی استراتژیک (نام غیر رسمی - START-3) را تصویب کند ، که در اوایل فوریه 2021 منقضی می شود.
پیش از این ، وال استریت ژورنال گزارش داده بود كه دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب در حال برنامه ریزی برای بازنگری در برنامه نوسازی سلاح های هسته ای است. به ویژه کاخ سفید نگران هزینه بالای موشک بالستیک قاره پیمای جدید است. پنتاگون تخمین می زند که بیش از 100 میلیارد دلار برای توسعه این پروژه هزینه خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала