اسرائیل از قدرت موشکی روز افزون حزب الله به وحشت افتاده

© AP Photo / Mohammed Zaatariاسرائیل از قدرت موشکی روز افزون حزب الله به وحشت افتاده
اسرائیل از قدرت موشکی روز افزون حزب الله به وحشت افتاده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس اسرائیلی، درباره مصاحبه اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب ‌الله لبنان اظهار کرد: حزب الله اکنون یک انبار موشک‌ های سنگین و دوربرد نقطه‌ زن دارد که در صورت شلیک به جنوب اسرائیل می‌ رسند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، رسانه‌ های اسرائیلی به نقل از یک کارشناس این کشور نسبت به موشک‌ های نقطه ‌زن حزب ‌الله لبنان اخطار دادند و این موشک ‌ها را بزرگ ‌ترین تهدید برای اسرائیل تلقی کردند.

هشدار جدی دبیرکل حزب ‌الله لبنان به اسرائیل - اسپوتنیک ایران
هشدار جدی دبیرکل حزب ‌الله لبنان به اسرائیل

ایلی بار اون کارشناس و متخصص اسرائیلی در تجزیه و تحلیل سیستم ‌ها و تحقیقات عملیاتی در سخنانی درباره مصاحبه اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب ‌الله لبنان اظهار کرد: مصاحبه نصرالله دارای دو پیام اصلی بود، پیام اول این است که علی رغم کرونا، موشک ‌های نقطه‌ زن دو برابر شده ‌اند و دوم اینکه حتی در جنوب اراضی اشغالی هیچ هدفی وجود ندارد که نتوان به آن دست یافت و آن را هدف قرار داد.

وی تصریح داشت: با وجود بحران کرونا، حزب‌ الله تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا ذخیره موشک‌ های نقطه ‌زن خود را افزایش دهد و باید اظهارات سید حسن نصرالله درباره موشک‌ هایی که در اختیار دارد را باور کرد، چراکه وی وجهه و شهرت خوبی دارد.

بار اون گفت: به نظر می ‌رسد تعداد موشک‌ های سنگین دارای کلاهک نیم تنی و آنچه در اختیار حزب الله بوده افزایش یافته است و همچنان ادامه دارد.

 طبق گفته این کارشناس اسرائیلی، همچنین به نظر می ‌رسد که حزب الله اکنون یک انبار موشک‌ های سنگین و دوربرد نقطه‌ زن دارد که در صورت شلیک به جنوب اسرائیل می‌ رسند.

وی در ادامه بر لزوم تلاش امنیتی و سیاستی مقامات اسرائیل برای جلوگیری از رشد حزب ‌الله تأکید کرد.

در همین حال، روعی کایس کارشناس مسائل عربی شبکه کان اسرائیل نیز در واکنش به مصاحبه دبیرکل حزب ‌الله لبنان گفت: همانطور که نصرالله گفت؛ آنها قادر به هدف قرار دادن دقیق هر نقطه از اسرائیل هستند و اگر ما تأسیساتی را در منطقه البقاع لبنان هدف قرار دهیم، آنها پاسخ مناسبی خواهند داد.

کایس خاطر نشان کرد: کشته شدن یکی از نیروهای حزب ‌الله در سوریه پاسخ داده خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала