استفاده از تست جدیدی برای تشخیص جهش کرونا در روسیه

© Sputnik / Alexander Astafyev /  مراجعه به بانک تصاویر استفاده از تست جدیدی برای تشخیص جهش کرونا در روسیه
استفاده از تست جدیدی برای تشخیص جهش کرونا در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان اداره نظارت های بهداشتی روسیه در حال تهیه تستی هستند که قادر به شناسایی جهش های ژنتیک ویروس کرونا است و ممکن است این تست ظرف یک هفته آماده شود.

به گزارش اسپوتنیک، خانم آنا پوپووا رئیس اداره نظارت های بهداشتی روسیه ضمن بیان این مطلب گفت: "تاکنون هیچ سیستم آتست  وجود ندارد که بتواند گونه های کرونا را از هم متمایز کرده  و جهش این ویروس را مشاهده کند  اما موسسه ما حالا دارد  این کار را انجام می دهد . من مطمئن هستم که این کار را طی یک هفته انجام خواهیم داد. امروز هیچ مشکل بزرگی برای این کار برای ما وجود ندارد."

نوع جدید دیگری از ویروس کرونا در نیجریه یافت شد - اسپوتنیک ایران
نوع جدید دیگری از ویروس کرونا در نیجریه یافت شد

مت هانکوک وزیر بهداشت انگلستان 14 دسامبر اعلام کرد افزایش شیوع کووید 19 دراین کشور در رابطه با شناسایی نوع  جهش یافته ویروس کرونا است. به گفته وی ، تجزیه و تحلیل اولیه نشان می دهد که این گونه ویروس کرونا در حال شیوع سریعتر از سویه های شناخته شده قبلی این ویروس است. بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی در 19 دسامبر ، اعلام کرد که این نوع ویروس کرونا می تواند 70 درصد واگیرتر باشد.

 تا به حال حدود 50 کشور از جمله اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، روسیه ، استرالیا ، آرژانتین ، کانادا و ترکیه اعلام کردند که به دلیل کشف  سویه جدید ویروس کرونا ، پروازهای مسافربری رخود ا با انگلیس به طور موقت متوقف می کنند. ماریا ون کرخووه کارشناس سازمان بهداشت جهانی گفت که نوع جهش یافته کرونا در ماه سپتامبر در جنوب شرقی انگلیس شناسایی شد و بعدا در دانمارک ، هلند و استرالیاشیوع پیدا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала