آزادی چهارده ملوان زندانی ایرانی از پاکستان

CC BY 4.0 / IRNA / آزادی چهارده ملوان زندانی ایرانی از پاکستان
آزادی چهارده ملوان زندانی ایرانی از پاکستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرکنسولگری ایران در پاکستان از آزادی چهارده نفر از ملوانان و صیادان ایرانی که به اتهام ورود به آب‌های سرزمینی پاکستان بازداشت شده بودند، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سرکنسولگری ایران در شهر "کراچی" پاکستان روز جمعه اعلام کرد: در راستای پیگیری و حفاظت از حقوق ایرانیان در خارج از کشور، با پیگیری نمایندگی دیپلماتیک کشورمان در کراچی و طی ملاقات‌ها و توافقات صورت گرفته با مقامات پاکستانی، ۱۴ نفر از ملوانان و صیادان ایرانی که به اتهام ورود به آب‌های سرزمینی پاکستان توسط نیروهای امنیت دریایی آن کشور دستگیر شده بودند، آزاد و با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، فرودگاه کراچی را به مقصد تهران ترک کردند.

پاکستان - اسپوتنیک ایران
آزادی ملوانان ایرانی+عکس

طی دو سال اخیر ۷۵ ملوان و در مجموع ۹۰ شهروند ایرانی با پیگیری‌های مستمر سرکنسولگری کشورمان در کراچی از زندان آزاد و به ایران بازگردانده شده‌اند.

احمد محمدی، سرکنسول ایران در کراچی، ضمن اعلام این خبر افزود در ملاقات‌های خود با مقامات پاکستانی از آنها خواسته شده تا نسبت به ورود سهل‌انگارانه صیادان ایرانی به آب‌های سرزمینی آن کشور با رأفت بیشتری برخورد نمایند و حتی‌الامکان آنان را به سمت آب‌های سرزمینی ایران هدایت نمایند.

وی اظهار کرد : از مالکان لنج‌ها و صیادان عزیز ایرانی می‌خواهیم بیش از پیش دقت کرده و از نزدیک شدن به حریم مرزهای آبی دو کشور اجتناب نمایند، زیرا روند اداری در پاکستان پیچیده بوده و کار پیگیری و آزادی زندانیان ایرانی دربند، ماه ها زمان می برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала