واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به اتهامات اخیر آمریکا

© Sputnik / Shiva Abshenasسعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران ادعاهای دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و همچنین فرماندهی سنتکام درباره حمله به سفارت آمریکا در بغداد را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار کرد: اینگونه اظهارات و اتهام‌زنی‌های تکراری، بی‌اساس و ساختگی در قالب فرافکنی‌های مرسوم‌کاخ سفید، با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن شرایط بسیار فعلی سخت ترامپ است.

سعید خطیب زاده روز پنجشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران، ضمن رد  اتهامات ترامپ و سنتکام، اظهار کرد: همان گونه که بارها اعلام شده، حمله به اماکن دیپلماتیک و مسکونی مردود است و در این موضوع خاص، انگشت اتهام به سوی خود آمریکا و شرکا و متحدان آن در منطقه است که به دنبال افزایش تنش و فتنه انگیزی های جدید هستند.

ژنرال آمریکایی: درگیری مسلحانه مستقیم بین آمریکا و ایران بعید است - اسپوتنیک ایران
ژنرال آمریکایی: درگیری مسلحانه مستقیم بین آمریکا و ایران بعید است

خطیب زاده تصریح کرد: همانگونه که پیش از این نیز گفته ایم، پاسخ ایران به تروریسم آمریکا، آشکار، شجاعانه و در سطح متناسب خودش بوده و لذا رژیم آمریکا بهتر است برای توجیه فتنه‌انگیزی‌های خود از سناریوهای باورپذیرتری کمک بگیرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ایران در پایان با هشدار جدی به رئیس رژیم آمریکا، توصیه کرد؛ از تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در این روزهای پایانی حیات خود در کاخ سفید اجتناب کند. جمهوری اسلامی ایران دولت آمریکا را مسؤول عواقب و تبعات هر اقدام نابخردانه در شرایط کنونی می داند.

در پایان هفته گذشته ، "منطقه سبز" بغداد ، پایتخت عراق ، جایی که ساختمانهای دولتی و سفارتخانه های خارجی در آن واقع شده اند ، مورد اصابت موشک قرار گرفت. بر اساس گزارش رسانه های محلی ، سیستم های دفاع هوایی مستقر در محوطه سفارت آمریکا این حمله موشکی را دفع کردند. سفارت آمریکا در بغداد از وارد شدن خسارت جزئی بهاین  نمایندگی دیپلماتیک خبرداد. مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا ، شبه نظامیان طرفدار ایران را به حمله به "منطقه سبز" بغداد متهم کرد. تهران ادعاهای مربوط به احتمال مشارکت در گلوله باران سفارت آمریکا را پیشتر نیز رد کرده بود.

بتازگی ژنرال کنت مک کنزی، رئیس  مرکز فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در  غرب آسیا  (سنتکام) اعلام کرد واشنگتن در صورتی که تهران بخواهد حمله ای به خاطر اولین سالروز ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا انجام دهد، آماده پاسخ خواهد بود

ژنرال کنت مک کنزی همچنین اظهار کرد: ارزیابی من این است که در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم و آماده ی مقابله با هر کاری هستیم که ایرانی ها یا نیروهای نیابتی شان بخواهند انجام دهند. 

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала