گزارش و تحلیل

نزدیکترین مقارنه مشتری و زحل

© Photo / Jenny Mottar / NASAنزدیکترین مقارنه مشتری و زحل
نزدیکترین مقارنه مشتری و زحل   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عصر دوشنبه 21 دسامبر، هر دو سیاره - مشتری و زحل - تا آنجا که ممکن است به یکدیگر نزدیک می شوند. این پدیده را در کجا می توان رصد کرد؟

اسپوتنیک - عصر دوشنبه 21 دسامبر، هر دو سیاره - مشتری و زحل - تا آنجا که ممکن است به یکدیگر نزدیک می شوند. این پدیده را در کجا می توان رصد کرد؟

ناظران آسمان امشب می توانند مشتری و زحل را در نزدیکترین فاصله شان رصد کنند. این رویداد سیاره ای "مقارنه بزرگ" یا "بوسه کریسمس" نامیده می شود. درخشش آنها شدید ترین در 800 سال اخیر خواهد بود. این دو سیاره به شکل یک ستاره درخشان در آسمان ظاهر می شوند.

به گفته پاتریک هارتیگان ، ستاره شناس در دانشگاه رایس در تگزاس ، این دو جسم در واقع در آسمان شب و فقط قبل از طلوع خورشید در 4 مارس 1226 دیده می شدند 

و نام "بوسه کریسمس" به این دلیل بوجود آمد که ، شاید ستاره بیت لحم با مقارنه بزرگ ارتباط داشت. و در سال هفتم قبل از تولد مسیح ، مشتری و زحل سه بار در فاصله یک درجه قوسی از یکدیگر به مدت هشت ماه بودند.

به گفته هارتيگان، در سال 2020 اين پديده آسماني در هر جای سياره ما قابل مشاهده است، اما بهترين شرايط در اطراف خط استوا وجود خواهد داشت. به گفته کارشناسان ناسا، مقارنه بزرگ باید یک ساعت پس از غروب خورشید در نزدیکی افق جنوب غربی جستجو شود. در این لحظه است که "دو سیاره غول پیکر فقط با 1/10 درجه قوسی از یکدیگر فاصله خواهند داشت." در آسمان ، شما باید به دنبال "یک داس نازک ماه، و در کنار آن دو سیاره روشن" باشید.

سوسن میلر سوپرستاره طالع بینی گفت: «مقارنه بزرگ"  چگونگی 20 سال آینده را مشخص می کند. این امر روی هنر ، مد ، غذا ، علم ، سیاست تأثیر می گذارد - روی همه چیز تأثیر می گذارد!

گفتنی است، مشتری بزرگ‌ترین سیاره در منظومهٔ خورشیدی و از نظر دوری از خورشید، پنجمین سیاره پس از عطارد، زهره، زمین و مریخ است و زحل پس از مشتری، دومین سیارهٔ بزرگ منظومه شمسی و ششمین سیاره نزدیک به خورشید است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала