واکنش روسیه به اخراج دیپلمات‌ این کشور از بلغارستان

© Sputnik / Sergey Kuznecovواکنش روسیه به اخراج دیپلمات‌ این کشور از بلغارستان
واکنش روسیه به اخراج دیپلمات‌ این کشور از بلغارستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیاستمداران و دیپلمات های روسیه به تصمیم وزارت خارجه بلغارستان در اخراج دیپلمات روس از این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه با اشاره به اخراج دیپلمات روس از بلغارستان گفت: صوفیه اولین بار نیست که دیپلمات های روس را اخراج می کند. تصور اینکه دیپلمات های روس دقیقا در مورد چه چیزی در بلغارستان می توانند تحقیق کنند، دشوار است.

وی همچنین خاطرنشان كرد كه منافع كشورهای دیگر در تصمیم صوفیه نقش دارد. او رفتار مقامات بلغارستان را "یک مأموریت غیرقابل پیش بینی" خواند.

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز گفت: اتهام جاسوسی آشکار، همراه با اخراج سیستماتیک دیپلمات های روسیه از کشورهای اروپایی، بخشی از یک کارزار برای بی اعتبار کردن روسیه است.

آنتون موروزوف، یک دیگر از اعضای کمیته دومای دولتی روسیه در امور بین الملل اعلام کرد که پاسخ شفافی به اقدامات بلغارستان داده خواهد شد.

وی در ادامه گفت: چنین مواردی پذیرفتنی نیست، به این دلیل که بلغارستان در سیستم مختصات ما از کشورهای دوست محسوب می ‌شود.

سفارت فدراسیون روسیه در صوفیه نیز اخراج این دیپلمات را بی اساس خواند و خاطرنشان كرد كه چنین اقداماتی به پیشرفت گفتگو "در حوزه نظامی و همچنین تقویت ثبات در منطقه دریای سیاه" كمک نمی‌كند. طرف روس همچنین حق پاسخگويی به اخراج ديپلمات خود از بلغارستان را برای خود محفوظ دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала