معرفی بزرگترین موفقیت علمی در سال رو به پایان میلادی

© Photo / RDIF Photo production of the Russian Sputnik V vaccine
 Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله علمی آمریکایی "ساینس" ساخت واکسن های ویروس کرونا را به عنوان اصلی ترین موفقیت علمی در سال رو به پایان میلادی معرفی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره  در این مجله گفته می شود منظور واکسن های "اسپوتنیک وی"  Moderna ،Pfizer-BioNTech  و سایر واکسن های مشابه برای پیشگیری از کووید 19 است.

در این مقاله آمده است: "ما امسال به خوبی آگاه بودیم كه پیشرفت اصلی علمی به نوعی به ویروس كرونا مربوط خواهد شد ، اما فقط در هفته های اخیر برای ما روشن شد كه این افتخار به واكسن های بسیارموثر  علیه کووید 19 تعلق می گیرد." سردبیر مجله Golden Thorpe اضافه کرد که تا همین اواخر اختراع واکسن علیه کرونا غیرقابل دستیابی به نظر می رسید ، اما اکنون واکسیناسیون گسترده در سراسر جهان عملاً آغاز شده است.

مشاهده یک مورد واکنش شدید آلرژیک به واکسن فایزر در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
مشاهده یک مورد واکنش شدید آلرژیک به واکسن فایزر در آمریکا

همچنین اولین درمان با ژنوم CRISPR و تشکیل انجمن آنلاین دانشمندان سیاه پوست از جمله سه رویداد علمی برتر در سال رو به پایان 2020 میلادی اعلام شده است.

مجله علمی آمریکایی "ساینس" سالانه رتبه بندی ده تحول عمده علمی را طبق روایت هیئت تحریریه خود منتشر می کند. علاوه بر این ، "ساینس" برای انتخاب بزرگترین موفقیت علمی از دیدگاه مردم در بین خوانندگان خود رأی گیری انجام می دهد. نظر مشترکین اغلب با نظر روایت هیئت تحریریه این مجله فرق دارد.

در حال حاضر چندین واکسن کرونا در جهان وجود دارد. از جمله دو واکسن "اسپوتنیک وی" و EpiVacCorona در روسیه ثبت شده است. 5 دسامبر واکسیناسیون علیه ویروس کرونا با استفاده از اسپوتنیک وی در مسکو آغاز شد. همچنین ، شرکت داروسازی  انگلیسی AstraZeneca از آغاز آزمایشات بالینی واکسن AZD1222 خبر داده است. پیش از این ، رهبری مراکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا امکان استفاده از واکسن BioNTech / Pfizer در ایالات متحده در موارد اضطراری را تأیید کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала