ابراز نگرانی فرانسه نسبت به نقض تعهدات برجام از سوی ایران

© AFP 2023 / Ludovic Marinساختمان وزارت خارجه فرانسه در پاریس
ساختمان وزارت خارجه فرانسه در پاریس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه فرانسه، ایران را به رعایت کامل تعهدات توافق هسته‌ای فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، نقض تعهدات برجام از سوی ایران، موجب نگرانی جدی می شود. در وزارت امورخارجه فرانسه از تمایل جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا جهت بازگشت به برجام استقبال کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در ادامه افزود:«پیامدهای نقض تعهدات برجام خیلی جدی خواهد بود و مزایای این توافق نامه از نظر منع گسترش تسلیحات هسته ای را به خطر می اندازد. همانطور که گروه سه اروپایی (فرانسه، آلمان و بریتانیا) تأکید کرده اند، ایران باید فورا به رعایت کامل تمام مفاد برجام بازگردد و از انجام هرگونه اقدام دیگری که ثبات و پایداری این توافق را به خطر بیاندازد، خودداری ورزد.

پارلمان اروپا خواستار مقابله با تحریم های آمریکا شد  - اسپوتنیک ایران
پارلمان اروپا خواستار مقابله با تحریم های آمریکا شد

فرانسه همراه شرکای خود قاطعانه منتها تلاش خود را برای اجرایی شدن قصد بایدن جهت بازگشت به توافق هسته ای با ایران و دستیابی به این هدف بکار خواهد برد».

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

به دنبال تشدید مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با سالروز خروج آمریکا از برجام با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو این توافق اعلام کرد که ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала