بایدن: روحانی گنجاندن برنامه موشکی ایران در برجام را رد کرد

© REUTERS / TOM BRENNERبایدن: روحانی گنجاندن برنامه موشکی ایران در برجام را رد کرد
بایدن: روحانی گنجاندن برنامه موشکی ایران در برجام را رد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران حسن روحانی روز دوشنبه گفت، که کشورش درباره برنامه موشکی خود مذاکره نخواهد کرد و جو بایدن "خوب می داند" تهران قبلاً برنامه های آمریکا برای افزودن برنامه موشکی به مذاکرات هسته ای را رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا از موضع "غیر قابل مذاکره" تهران کاملاً آگاه است و اذعان داشته، که روحانی قرار دادن برنامه موشکی ایران روی میز را رد کرده است.

پیام اماراتی ها  به جوبایدن در مورد ایران - اسپوتنیک ایران
پیام اماراتی ها به جو بایدن در مورد ایران

بایدن ممکن است سعی کند قبل از مذاکرات گسترده تر، توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میان تهران و قدرت های جهانی را که ممکن است شامل موشک های بالستیک ایران شود، دوباره مرور کند؛ اما روحانی روز دوشنبه گفت که تهران هیچ پیش شرطی را قبول نخواهد کرد.

رئیس جمهور ایران همچنین خاطرنشان کرد: از بایدن چیزی نشنیده است که اگر وی بخواهد به تعهدات خود در توافق هسته ای ۲۰۱۵ یا کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازگردد، ایالات متحده به دنبال توافق دیگری با ایران خواهد بود.

روحانی گفت: برجام قابل بحث نیست، صرف نظر از اینكه همه طرف ها معامله ای را كه قبلاً انجام داده ایم اجرا می كنند یا هیچ كسی آن را انجام نمی دهد. مسائل موشکی و منطقه ای هیچ ارتباطی با برجام ندارد. آمریکایی ها ماه ها در مورد گنجاندن موشک های [ایرانی] در مذاکرات بحث کردند، اما ما آن را رد کردیم. یا آنها سعی کردند مسائل منطقه ای را مطرح کنند، اما ما موافقت نکردیم.

روحانی گفت: ترامپ از این [مذاکرات] اطلاعی نداشته، اما بایدن به خوبی می داند که در جریان مذاکرات [۲۰۱۵] چه گفته شده است، این غیر قابل بحث است. روی میز این واقعیت نهفته است که همه طرفها به تعهدات خود باز خواهند گشت.

روحانی همچنین گفت: ایران به دلیل تحریم های آمریکا طی سه سال گذشته خسارت زیادی دیده است، اما تهران در هیچ مذاکره ای از موضوع غرامت به عنوان پیش شرط استفاده نخواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала