پاسخ تازه ترکیه به اظهارات "نامناسب" ایران علیه اردوغان

مصطفی شنتوب رئیس پارلمان ترکیه
مصطفی شنتوب رئیس پارلمان ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصطفی شانتوب رئیس پارلمان ترکیه "رفتار نامناسب مقامات ایرانی در قبال رئیس جمهور رجب طیب اردوغان پس از آن که شعری در باکو خواند" را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، مصطفی شنتوب رئیس پارلمان ترکیه، "رد این اقدامات ایران علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، که همیشه با شجاعت از قانون محاصره و تحریم های اعمال شده علیه ایران دفاع کرده است"، ابراز داشت.

​وی اظهار داشت: چنین واكنشی به تركیه علیه كشورهایی نبوده است كه خود ایران را محاصره كردند و تأكید كرد كه "در پشت آن افرادی قرار دارند كه حد و مرزهای خود را نمی دانند، زیرا آنها ارزش روابط آنكارا و تهران را نمی فهمند".

روز جمعه، وزارت امور خارجه ایران سفیر ترکیه در تهران را احضار کرد و نامه اعتراض به اظهارات اردوغان رئیس جمهور ترکیه را که آن را "آزار دهنده و غیر قابل قبول در امور جمهوری اسلامی" توصیف می کرد، به وی تحویل داد.

این اتفاق پس از اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رژه نظامی نیروهای آذربایجان در باکو در روز پنجشنبه گذشته رخ داد، که طی آن وی بیت شعر "جدایی" را در مورد رودخانه ارس در مرز بین ایران و آذربایجان خواند، علیه "تمامیت ارضی ایران" از سوی دولت ایران تلقی شد.

​محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در این باره در صفحه توییتری خود اظهار داشت: به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است! آیا او نفهمید که علیه حاکمیت جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟ هیچکس نمی‌تواند در باره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала