دعوت برای تظاهرات میلیونی در سودان

© AP Photoدعوت برای تظاهرات میلیونی در سودان
دعوت برای تظاهرات میلیونی در سودان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه های مختلف سیاسی برای لغو سند قانون اساسی فعلی و براندازی حکومت انتقالی سودان در دو بخش نظامی و مدنی خواستند تا مردم به خیابان ها بیایند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روسیا الیوم، احزاب و گروه ‌های متعدد در سودان از جمله حزب کمونیست و برخی کمیته ‌های مقاومت سودان، برای برپایی تظاهرات میلیونی علیه دولت، در نوزدهم دسامبر سال جاری فراخوان داده‌ اند.

تدارک احداث یک پایگاه دریایی روسیه در سودان  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تدارک احداث یک پایگاه دریایی روسیه در سودان

در این فراخوان ‌ها از شهروندان سودانی خواسته شده است لغو سند قانون اساسی فعلی و براندازی حکومت انتقالی سودان در دو بخش نظامی و مدنی آن را مطالبه کنند.

معترضان سودانی همزمان با سالروز آغاز تظاهرات میلیونی سال ۲۰۱۸ در این کشور، بار دیگر خواستار اصلاح روند انقلاب کشورشان و تحقق اهداف آن شدند.

جعفر حسن یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر سودان ابراز امیدواری کرد که دومین سالگرد انقلاب دسامبر روز ارزیابی دستاوردهای حکومت و شکست‌ های آن باشد.

حسن با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در تظاهرات برای دفاع از انقلابی است که همین مردم صاحبان واقعی آن هستند، بیان کرد: ما باید بدانیم چه اهدافی از انقلاب محقق شده و کدام نشده است.

وی گفت: هنوز عناصری از نظام سابق به دنبال سوء استفاده از هر مناسبت و اعتراضی برای نفوذ در آن و ایجاد خرابکاری هستند؛ اما جوانان سودانی بسیار آگاه هستند و ما امیدواریم که در جریان این تظاهرات مشکلی پیش نیاید زیرا ما به امنیت نیاز داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала