ترامپ: بودجه دفاعی که تصویب شده فقط برای چین خوب است

© Photo / Facebook / Donald J. Trumpترامپ: بودجه دفاعی که تصویب شده فقط برای چین خوب است
ترامپ: بودجه دفاعی که تصویب شده فقط برای چین خوب است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
۴۵ اُمین رئیس جمهور آمریكا اذعان کرد: لایحه بودجه دفاعی که توسط كنگره تصویب شده بود را وتو می كند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا گفت: بودجه دفاعی ۷۴۰ میلیارد دلاری كه قبلاً توسط كنگره تصویب شده بود را وتو می كند، علی رغم اینكه این سند در پارلمان مورد حمایت قرار گرفت و به وی این اجازه را داد كه حق وتو را دور بزند.

دونالد ترامپ در پیامی در حساب توییتری خود نوشت: بزرگترین پیروز لایحه بودجه دفاعی جدید ما چین است! من آن را وتو می‌ کنم.

​سنای آمریکا روز جمعه بودجه دفاع ملی این کشور را تصویب کرد. با وجود تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای رد لایحه بودجه دفاعی، اما ۷۵ سناتور به این لایحه رای مثبت دادند. از سوی دیگر، این لایحه در مجلس نمایندگان نیز با حمایت ۳۳۵ نماینده همراه بوده و تنها ۷۸ نماینده با آن مخالفت کردند.

مجلس نمایندگان ابراز امیدواری کرده که حمایت قاطع کنگره از این لایحه پیام شفافی را به ترامپ ارسال کرده و موضع وی درباره وتوی آن را تغییر دهد.

در بخش‌ هایی از این لایحه، کنگره موظف است ظرف ۳۰ روز از زمان تصویب نهایی، تحریم‌هایی را علیه ترکیه به تصویب در آورد.

این لایحه، به ویژه گسترش تحریم ها علیه خطوط لوله روسی "نورد استریم ۲" و "ترکیش استریم"، ادامه فروش تسلیحات به اوکراین، ممنوعیت همکاری نظامی بین ارتش آمریکا و روسیه، تحریم ترکیه برای خرید سیستم های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسی و سایر اقدامات با هدف علیه روسیه را در بر می گیرد.

طبق این گزارش، مخالفت ترامپ با لایحه بودجه نظامی آمریکا به بند تحریم ‌های ترکیه مربوط نمی ‌شود بلکه مربوط به بخش ارائه بیمه حقوقی به شرکت‌ شبکه ‌های اجتماعی و همچنین بندی می ‌شود که خروج نظامیان آمریکایی از آلمان و افغانستان را محدود می‌کند.

لایحه بودجه دفاعی آمریکا از ترامپ می‌ خواهد در چارچوب قانون مقابله با رقبای آمریکا از طریق تحریم ‌های کاتسا تحریم ‌هایی را علیه ترکیه در رابطه با خرید سامانه‌ های اس-۴۰۰ تحمیل کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала