انهدام شبکه اخلال در نظام ارزی ایران توسط وزارت اطلاعات

© Photo / IRNAانهدام شبکه اخلال در نظام ارزی ایران توسط وزارت اطلاعات
انهدام شبکه اخلال در نظام ارزی ایران توسط وزارت اطلاعات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس گزارش وزارت اطلاعات ایران، عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخلال در نظام ارزی که فعالیت غیرمجاز اقتصادی داشتند؛ در استان یزد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات ایران، در راستای برخورد با سوء استفاده‌ های صورت گرفته در تعهدات ارزی، اداره کل اطلاعات استان یزد، با اقدامات تخصصی اطلاعاتی و عملیاتی، ۸ نفر از عوامل اصلی شبکه گسترده کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور، شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند.

پلیس بین‌الملل در تعقیب نیلی افشار، از تبلیغ کنندگان سایت‌های شرط‌بندی در ایران - اسپوتنیک ایران
چه کسی گرداننده سایت‌های شرط بندی است +ویدئو، عکس

وزارت اطلاعات ایران اعلام داشت: این شبکه با استفاده از شرکت های پوششی در خارج از کشور و صدور پیش فاکتورهای صوری، از بانک مرکزی بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو سوء استفاده نموده و با فروش آن در بازار آزاد، اقدام به تحصیل مال نامشروع و قاچاق ارز کرده است.

بر اساس اعترافات و اسناد و مدارک پرونده، متهمان اقدام به تبانی و پرداخت رشوه، استفاده از کارت‌ های بازرگانی و حساب های بانکی اجاره ای، پولشویی، تخلفات گمرکی، فرار مالیاتی و جعل اسناد حمل کالا کرده و از این طریق بیش از ده هزار میلیارد ریال از حقوق بیت المال را تضییع نمودند. 

شایان ذکر است گردش حساب ‌های بانکی متعلق به شبکه مذکور بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

در این عملیات، مقادیر قابل توجه ‌ای ارز، اسناد بانکی، حواله های صوری و جعلی و مهرهای شرکت‌ های پوششی خارجی کشف و ضبط گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала