گزارش و تحلیل

سی هواپیمای جاسوسی خارجی در یک هفته به مرزهای روسیه نزدیک شدند

© Screenshot: RTسی هواپیمای جاسوسی خارجی در یک هفته به مرزهای روسیه نزدیک شدند
سی هواپیمای جاسوسی خارجی در یک هفته به مرزهای روسیه نزدیک شدند   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه به دقت هواپیماهای کشورهای حریف را در نزدیکی مرزهای خود در دریای بالتیک، بارنتز و دریای سیاه رصد می کند.

اسپوتنیک به نقل از مجله آمریکایی نشنال اینترست می نویسد: تنها چند روز پس از اظهارات معاون فرمانده کل نیروی هوافضای روسیه مبنی بر اینکه بیش از 1300 هواپیمای شناسایی خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه در سال جاری فعالیت کردند، روزنامه کراسنایا زوزدا ارگان رسمی   وزارت دفاع روسیه  گزارش داد که  فقط در طول هفته گذشته، 36 هواپیمای خارجی دیگر پروازهای شناسایی انجام دادند (سی هواپیمای جاسوسی به همراه شش هواپیمای کمکی بدون سرنشین). وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این پروازها توسط ایستگاه های رادار روسیه ثبت و کنترل می شود و هیچگونه نقض مرز دولتی روسیه انجام نشد.

رهگیری هواپیماهای نظامی آمریکایی و فرانسوی توسط سوخو۳۰ روسی
 - اسپوتنیک ایران
رهگیری هواپیماهای نظامی آمریکایی و فرانسوی توسط سوخو۳۰ روسی

کراسنایا زوزدا همچنین گزارش داد که در طول یک هفته دو جنگنده روسی برای جلوگیری از نقض حریم هوایی روسیه به آسمان بلند شدند. مشخص است که در هفته های اخیر،  حنگنده های سوخو-27 به هوا بلند شده بودند. هفته گذشته، مرکز کنترل دفاع ملی فدراسیون روسیه اعلام کرد: "برای شناسایی یک هدف هوایی و جلوگیری از نقض مرز دولتی فدراسیون روسیه ، یک جنگنده Su-27 از نیروهای پدافند هوایی منطقه نظامی جنوبی به هوا بلند شد." این جنگنده هنگام نزدیک شدن یک فروند هواپیمای شناسایی RC-135 نیروی هوایی آمریکا به مرز دولتی روسی بر فراز آبهای بی طرف دریای سیاه آن را رهگیری کرد.

بدون شک، روسیه هواپیماها را در نزدیکی مرزهای خود برفراز دریای بالتیک، بارنتز و دریای سیاه در غرب و دریای ژاپن و بخش غربی اقیانوس آرام  در خاور دور رصد می کند.

سرلشکر آندره یودین ، ​​فرمانده کل نیروی هوا فضای روسیه ، در مصاحبه ای با کراسنایا زوزدا گفت: نیروی گشتزنی پدافند هوایی بیش از 1.5 میلیون هواپیما، از این تعداد حدود 3.6 هزار هواپیمای نظامی کشورهای خارجی ، بیش از 1500   هواپیمای شناسایی رصد و کشف کرد. به گفته سرلشکر یودین، ​​جنگنده های روسی از نیروهای واکنش سریع دفاع هوایی بیش از 170 بار برای رهگیری هواپیماهای خارجی در نزدیکی مرزهای روسیه بلند شده اند.

رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا توسط جنگنده روسیه  - اسپوتنیک ایران
رهگیری هواپیمای شناسایی آمریکا توسط جنگنده روسیه

بر اساس داده نمایی روزنامه کراسنایا زوزدا ، نیروی هوافضای روسیه هواپیمای اضافی از جمله جنگنده چندمنظوره Su-35S ، هواپیمای ترابری نظامی Il-76MD-90A و جنگنده بمب افکن مافوق صوت Su-34 دریافت کردند. در حالی که احتمالاً Su-27 به رصد و اسکورت هواپیماهای خارجی نزدیک شده به حریم هوایی روسیه ادامه می دهد، این احتمال وجود دارد که Su-35S و Su-34 جدید برخی از این مسئولیت ها را بر عهده بگیرند.

آخرین مدل Su-35 در سال 2007 وارد تولید سریال شد و موتورهای قدرتمند AL-41F آن که ساخت  واحد تولیدی NPO Saturn است، سرعت کروز مافوق صوت را بدون استفاده از پس سوز حفظ می کنند. از نظر تئوری، این امر به Su-35S اجازه می دهد تا اکثر هواپیماهای شناسایی را نسبتاً راحت رهگیری کند. این امر ایالات متحده یا سایر قدرت های ناتو را مجبور به قطع گشت زنی در آبهای بی طرف نخواهد کرد ، اما قطعاً اوضاع را برای روسیه بهتر خواهد کرد.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала