کشف داروی سرطان ریه با استفاده از گیاهان گرمسیری

© Sputnikکشف داروی سرطان ریه با استفاده از گیاهان گرمسیری
کشف داروی سرطان ریه با استفاده از گیاهان گرمسیری  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نانومیله های اکسید روی، که مانع رشد سلول های سرطانی ریه می شوند توسط دانشمندان دانشگاه ملی تحقیقات فناوری میسیس و توسط یک گروه بین المللی از محققان بدست آمد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کارشناسان دانشگاه میسیس ، نانومیله های ایجاد شده توسط گیاهان گرمسیری بی نظیر هستند، زیرا بدون مشارکت مواد سمی با استفاده از عصاره برگ گیاهان گرمسیری بدست می آیند. نتایج تحقیقات در مجله JOM منتشر شده است.

دلیل اصلی سرطان ریه برای افراد غیر سیگاری 
 - اسپوتنیک ایران
دلیل اصلی سرطان ریه برای افراد غیر سیگاری

دانشمندان موفق شدند با استفاده از عصاره برگ گیاه Cyrtrandroemia nicobarica که در جنگل های بارانی گرمسیری جزایر آندامان و نیکوبار در هند رشد می کند، نانومیله هایی را برای درمان سرطان ریه بدست بیاورند.
کارشناسان خاطرنشان می کنند که امروزه نانوذرات اکسید روی (ZnO NR) به طور فعال در درمان بیماری های مختلف استفاده می شود: با کمک آنها می توان داروها را به اندام های انسانی بیمار تزریق کرد و تصویری از مناطق آسیب دیده بدن به دست آورد. آنها یک اثر ضد باکتری دارند و به خصوص در جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی با آسیب رساندن به غشای سلول آنها موثر هستند.
امروزه ، به گفته دانشمندان برای بدست آوردن اکسید روی از روشهای پر زحمت و تجهیزات گران قیمت استفاده می شود. بنابراین در سال های اخیرجهت سنتز سبز با استفاده از گیاهان ، قارچ ها و باکتری ها به طور فعال منجمله گیاهان گرمسیری استفاده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала