دلایل احتمالی وقوع درگیری مسلحانه میان روسیه و ناتو

© Sputnik / Alexey Filippovدلایل احتمالی وقوع درگیری مسلحانه میان روسیه و ناتو
دلایل احتمالی وقوع درگیری مسلحانه میان روسیه و ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنال اینترست در گزارشی به تشریح دلایل احتمالی وقوع درگیری مسلحانه میان روسیه و ناتو پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی اعلام داشت که شرایط اضطراری و سو تفاهم نظامی می‌تواند منجر به درگیری مسلحانه بین روسیه و ناتو شود.

هکر - اسپوتنیک ایران
تله ناتو برای روسیه

این نشریه تأکید کرد که در حال حاضر مسائل تقویت کانالهای ارتباطی و ایجاد ثبات در حوزه امنیتی برای هر دو طرف اضطراری است، زیرا در واقع، نه ناتو و نه روسیه خواهان جنگ نیستند.

نویسندگان این گزارش به وجود یک گروه متخصص که طی چهار ماه گذشته تلاش زیادی برای جلوگیری از درگیری احتمالی نموده است، اشاره می‌کنند. در این مقاله آمده است که نمایندگان روسیه، ناتو و اتحادیه اروپا در حال بحث درباره اقدامات عملی هستند که به توسعه مثبت روابط "دشوار و آشفته" حاضر کمک می‌کند. بر اساس این گزارش متخصصان به صورت ویژه بر لزوم تقویت ارتباطات بین سیاستمداران و نظامیان، تدوین قوانینی برای تعامل در دریاهای آزاد و فضای هوایی و تقویت تعامل ایمن در منطقه بالتیک متمرکز شده‌اند.

علاوه بر این کارشناسان معتقدند که می‌توان با افزایش شفافیت در مواردی مانند تولید انواع جدید سلاح و سازماندهی تمرینات نظامی، خطرات مرتبط با درگیری بین طرفین را کاهش داد.

در این گزارش خاطرنشان شده است که در حال حاضر تنها موضوعی که باعث جلوگیری از وقوع درگیری بین طرفین شده این است که روسیه و ناتو هر دو علاقه مند به جلوگیری از وقوع چنین حوادثی هستند. کارشناسان تأکید می‌کنند که امروزه "تنظیم مجدد" روابط طرفین به صورت کامل غیرممکن است، اما فضای جاری به تدریج به سمت یک موضع مثبت پیش می‌رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала