فکر بازگشت آمریکا به برجام خواب را از چشمان هیلی ربود

© AFP 2023 / Nicholas Kammفکر بازگشت آمریکا به برجام خواب را از چشمان هیلی ربود
فکر بازگشت آمریکا به برجام خواب را از چشمان هیلی ربود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد اذعان کرد که فکر اینکه دولت بعدی آمریکا بخواهد به برجام برگردد باعث بی‌خوابی‌اش شده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکی هیلی، نماینده سابق دولت آمریکا در سازمان ملل متحد در پیامی در توئیتر به تمجید از تحریم‌های اقتصادی کشورش علیه ایران پرداخت و نوشت: "دونالد ترامپ به جای مماشات در برابر حاکمان ایران از توافق هسته‌ای اوباما خارج شد و "تحریم‌های حداکثری" علیه ایران وضع کرد. این تحریم‌ها اقتصاد ایران را خشکاند و رژیم را از پول مورد نیاز برای تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی و ضربه زدن به ارتش ما محروم کرد."

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
نیکی هیلی: شراکت چین برای پایان دادن به انزوای جهانی ایران است

وی افزود: "ایران همان توافق بی‌دردسر سابقش را می‌خواهد: رفع تحریم و پول در ازای مطالبات اندک."

نیکی هیلی در پیام دیگری نوشت: "توافق ایران به اندازه همان شریکی که آن توافق را امضا می‌کند قابل‌اعتماد و معتبر است و ایران هیچ‌کدام از این دو نیست. ایران به غنی‌سازی اورانیوم، حمایت از تروریست‌ها و دعوت برای نابودی اسرائیل و آمریکا ادامه می‌دهد. اعضای مجلس ایران اخیراً شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند."

هیلی در پیام دیگری نوشته از فکر بازگشت دولت بعدی آمریکا به برجام، شب‌ها خوابش نمی‌برد.

هیلی یکی از متحدان دونالد ترامپ در دولت او بود که از 25 ژانویه 2017 تا 31 دسامبر 2018 به عنوان نماینده دولت آمریکا در دولت او حضور داشت.

وی در مدت حضورش در این سمت بارها موضوع دستور کار جلسات سازمان ملل برای بحث درباره اسرائیل را به ایران تغییر داد. این مسئله چندین بار با اعتراض نمایندگان سایر کشورها از جمله روسیه روبه‌رو شد. هیلی از حامیان اقدام دولت ترامپ در خروج از توافق هسته‌ای برجام و احیای تحریم‌ها علیه ایران بود که در اردیبهشت سال 1397 اتفاق افتاد.

با وجود این، دولت ترامپ علی‌رغم پیگیری سیاست فشار حداکثری در پیگیری اهدافش در قبال علیه ایران موفق نبود و به همین سبب مورد انتقاد گروه‌های مختلف در آمریکا قرار گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала