کلاهبرداری با بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی اپراتورهای تلفن همراه +ویدئو، عکس

© REUTERS / Stephen Lam افت فروش تلفن های همراه iPhone
 افت فروش تلفن های همراه iPhone - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کلاهبرداران با تماس با برخی از مشترکین همراه اول و اعلام برنده شدن، به اطلاعات حساب بانکی‌ این افراد دسترسی پیدا کرده و از حساب آنها پول برداشت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روشی جدید که این روزها کلاهبرداران برای دستبرد به حساب بانکی مردم در ایران پیش گرفته‌اند از طریق فریب دادن آنها با عنوان اینکه در قرعه‌کشی اپراتورها برنده شد‌ه‌اند می‌باشد. آنها با مشترکین اپراتور همراه اول تماس می‌گیرند و به دروغ خبر برنده شدن مبلغی در قرعه‌کشی این اپراتور را به آنها می‌دهند و با کشاندن این افراد به سایت بانکی جعلی و یا خودپرداز، به اطلاعات حساب بانکی آنها دسترسی پیدا می‌کنند و از آن سرقت می‌کنند.

اپراتور همراه اول نیز با ارسال یک پیامک، شهروندان را از این کلاهبرداری آگاه می‌کند. در این پیامک، همراه اول نوشته است: «مشترک گرامی؛ در صورت دریافت تماسی مبنی بر برنده شدن شما در قرعه کشی همراه اول، ضمن مراجعه به سایت همراه اول و یا تماس با کارشناسان مرکز تماس ۹۹۹۰ از صحت موضوع اطمینان حاصل کنید. ضمن اینکه تحویل جایزه همراه اول به صورت حضوری و با مراجعه فرد برنده به ساختمان مرکزی همراه اول در تهران یا ادارات مشتریان ارتباطات سیار در سایر استان ها انجام گرفته و اطلاعات بانکی دریافت نمی‌شود.»

افراد زیادی که از این طریق فریب خوردند و از حساب بانکی آنها سرقت شده است عنوان می‌کنند کلاهبردارن با شگردهای مختلف و حیله‌گری به گونه‌ای به آنها دستبرد زده‌اند که حتی لحظه‌ای به قلابی بودن ماجرا شک نکردند. کاربران بسیاری به افزایش کلاهبرداری‌ها و تنوع آنها اشاره می‌کنند و معتقدند تنها در صورت آگاهی بخشی مردم، گزارش چنین کلاهبرداری‌هایی و هوشیاری پلیس می‌توان جلوی آنها را گرفت.

گروهی از کاربران متعجب‌اند از اینکه برخی به سادگی فریب کلاهبرداران را می‌خورند اما گروه دیگر معتقدند بسیاری از مردم به خاطر مشکلات مالی به این تماس‌ها اطمینان می‌کنند و فریب می‌خورند. کاربرانی نیز از اپراتور همراه اول گلایه می‌کنند که به جای مسابقه و قرعه‌کشی از هزینه‌های اینترنت کم کنند و سرعت اینترنت اپراتورشان را بالا ببرند تا افراد زیادی که از آن استفاده می‌کنند بهره ببرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала