کشف جهشی از ویروس کرونا که در مقابل پادتن مقاوم است

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2کشف جهشی از ویروس کرونا که در مقابل پادتن مقاوم است
کشف جهشی از ویروس کرونا که در مقابل پادتن مقاوم است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان جهش‌هایی از ویروس کووید – 19 را کشف کردند که می‌تواند در مقابل پادتن‌های ویروس مقاومت داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Nature، دانشمندان جهشی را در SARS-CoV-2 شناسایی کرده اند که به آن اجازه می دهد تا از شناسایی آنتی بادی‌های تولید شده برای مبارزه با عفونت فرار کند.

مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون تمام جهش های احتمالی COVID-19 را که می تواند از اتصال سه آنتی بادی مونوکلونال (که در آزمایشگاه ایجاد شده و به عنوان بخشی از درمان تخصصی برای بیماران تجویز می شود) جلوگیری کند.

آزمایش در آزمایشگاه - اسپوتنیک ایران
پادتن کروناویروس کشف شد

مشخص شد که تعدادی جهش بر روی یک بخش پروتئینی به نام حوزه اتصال گیرنده تأثیر گذاشته است که ویروس از آن برای ورود به سلول‌ها استفاده می کند. یکی از این جهش ها ویروس را از کل کوکتل آنتی بادی ها مخفی می کند و برخی دیگر به طور انتخابی از یکی از سه آنتی بادی فرار می‌کنند.

دانشمندان متذکر می شوند که برخی از این تغییرات در افراد آلوده به COVID-19 به طور گسترده ای وجود دارد و جهشی که در برابر کل آنتی بادی ها مقاومت می کند در هلند و دانمارک یافت شده است.

آنچا بارانوا، استاد دانشکده سیستم زیست شناسی در دانشگاه جورج میسون، قبلاً در مورد عواقب جهش ویروس کرونا در جمعیت راسوها صحبت کرد.

این زیست شناس گفت: "در دانمارک یک مطالعه علمی در مورد تغییرات عفونت ویروس کرونا در بدن راسوهای آلوده به ویروس کرونا در حال آماده سازی برای انتشار است. دانشمندان دریافته اند كه سویه جدید ویروس گرفته شده از حیوانات با چهار جهش با ویروس اصلی متفاوت است، به همین دلیل خواص جدیدی به دست آورد.

وی گفت: "سویه ای با این جهش ها <...> قادر به ترشح ویروس بیشتری است. <...> اگر چنین ویروسی در جمعیت انسانی همه‌گیر شود، منجر به چه عواملی می شود؟ به اصطلاح" فوق العاده پخش کننده " خواهد بود. کسانی که به این ویروس آلوده می‌شوند احتمالاً قادر خواهند بود این ویروس را به افراد بیشتری گسترش دهند. "

این زیست شناس تأکید کرد که در شرایط طبیعی هنوز این اتفاق نیفتاده است، اما می توان از مطالعات آزمایشگاهی ویروس جهش یافته چنین نتیجه ای گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала