پیدا شدن فُک های مرده در سواحل دریای خزر

© Sputnik / Iliya Pitalev پیدا شدن فُک های مرده در سواحل دریای خزر
پیدا شدن فُک های مرده در سواحل دریای خزر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فُک های مرده در سواحل دریای خزر پیدا شده است، علت مرگ در دست بررسی است.

به گزارش اسپوتنیک، اعظم حسین بکوف معاون منابع طبیعی و محیط زیست داغستان روسیه اظهار داشت: علت مرگ فُک ها در سواحل خزر، روشن خواهد شد، اطلاعات به ادارات مربوطه منتقل شده است.

روسیه به توسعه زیرساخت های نظامی خود در خزر ادامه خواهد داد - اسپوتنیک ایران
روسیه به توسعه زیرساخت های نظامی خود در خزر ادامه خواهد داد

مردم محلی در حال انتشار فیلم هایی در شبکه های اجتماعی هستند که لاشه های فُک ها را در موج سواری نشان می دهد. ضیاءالدین نیک آگامدوف نجات دهنده ارجمند روسیه، فُک های مرده در ساحل بین ماخاچکالا و دریای خزر را پیدا کرد. ظاهراً آنها بیش از یک روز آنجا بودند. نیک آگامدوف خاطرنشان کرد که آب دریا این روزها بسیار کثیف است.

حسین بیکوف گفت: دلایل مرگ مهرها بررسی خواهد شد. این حوزه مسئولیتی ما نیست، اما من به کارمندان خود دستور دادم که به منطقه مراجعه کنند عکس بگیرند و قانون تنظیم کنند و مواد را به اداره گمرک قفقاز شمالی سازمان فدرال شیلات و سازمان فدرال نظارت بر منابع طبیعی منتقل کنند.

ظائور گاپیزوف مدیر سازمان خصوصی خودمختار "مرکز محیط زیست کاسپین" گفت: دلیل مرگ فُک خزری می تواند تورهای شکار غیرمجاز چینی و ورود فاضلاب تصفیه نشده به دریای خزر باشد. به طور معمول، دلایل اصلی مرگ فُک خزری تورهای شکار غیرمجاز چینی کوچک و ورود فاضلاب تصفیه نشده به دریای خزر است.

ما می خواهیم نه تنها در استفاده، بلکه در فروش تورهای پلاستیکی چینی در کشورمان نیز ممنوعیت کامل داشته باشیم؛ ما همچنین در نظر داریم یک مرکز توان بخشی ویژه برای فُک های خزری در داغستان، در سواحل خزر ایجاد کنیم.

به گفته وی، در آینده نزدیک فعالان "مرکز محیط زیست کاسپین" تابلوهایی با شماره تلفن سازمان در ساحل نصب می کنند، تا مردم بتوانند در مورد حیوانات مرده و زخمی پیدا شده تماس بگیرند.

این سازمان در نظر دارد یک نقشه تعاملی از تخلیه فاضلاب و گشت های ساحلی از میان محیط بانان داوطلب و دانشجویان دانشکده محیط زیست دانشگاه دولتی داغستان ایجاد کند.

در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۳۰۰ فُک مرده در سواحل داغستان دریای خزر پیدا شد. مشخص شدن علت دقیق مرگ آنها امکان پذیر نبود. یک مورد مشابه نیز در سال ۲۰۱۱ ثبت شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала