هزینه بازسازی بیروت پس از انفجار در بندر این شهر 2.5 میلیارد دلار برآورد شد

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر هزینه بازسازی بیروت پس از انفجار در بندر این شهر 2.5 میلیارد دلار برآورد شد
هزینه بازسازی بیروت پس از انفجار در بندر این شهر 2.5 میلیارد دلار برآورد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان های بین المللی هزینه بازسازی بیروت پس از انفجار ماه اوت را حدود 2.5 میلیارد دلار برآورد می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان اتحادیه اروپا، بانک جهانی و سازمان ملل متحد برنامه مشترکی را برای بازسازی بیروت پس از انفجار بندر این شهر در 4 اوت تهیه کرده اند. این خبر توسط دیلی استار با اشاره به سند روز جمعه، 4 دسامبر گزارش شد.

مقامات بیروت خسارات ناشی از انفجار بندر را برآورد کردند - اسپوتنیک ایران
مقامات بیروت خسارات ناشی از انفجار بندر را برآورد کردند

برنامه بازسازی برای 18 ماه طراحی شده است و 2.5 میلیارد دلار برای کارهای مرمت و همچنین حمایت از جمعیت آسیب دیده از انفجار اختصاص می دهد.

این نشریه همچنین تأکید کرد که سازمان های بین المللی که از برنامه بازسازی حمایت می کنند امیدوار هستند که در آینده نزدیک یک دولت مورد اعتمادی در لبنان تشکیل می شود که شروع به انجام اصلاحات در این کشور می کند.

علاوه بر این، به گفته این روزنامه، اتحادیه اروپا ، سازمان ملل و بانک جهانی به لزوم بررسی شرایطی که باعث انفجار شده است، اشاره می کنند. و همچنین از حسابرسی موسسات بانکی، ایجاد کنترل های سرمایه ای و اجرای اقدامات لازم برای تثبیت وضعیت مالی در لبنان تاکید شده است.

در 4 آگوست، یک انفجار در منطقه بندر بیروت در نزدیکی پایگاه دریایی لبنان رخ داد. طبق نسخه رسمی مقامات، حدود 2750 تن نیترات آمونیوم که شش سال پیش توسط گمرک کشف و ضبط شده بود، منفجر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала