هند نخست وزیر کانادا را به دلیل حمایت از کشاورزان معترض، تنبیه کرد

© AP Photo / Markus Schreiberهند نخست وزیر کانادا را به دلیل حمایت از کشاورزان معترض، تنبیه کرد
هند نخست وزیر کانادا را به دلیل حمایت از کشاورزان معترض، تنبیه کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنان نخست وزیر کانادا در حمایت از معترضان در هند خشم مقامات هندی را برانگیخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، هند کمیساریای عالی کانادا را به دهلی نو احضار کرد تا وی را به خاطر سخنرانی جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در حمایت از کشاورزان معترض مجازات کند.

صحبت درباره تظاهراتی است که در سراسر هند، از جمله در نزدیکی پایتخت، دهلی نو برگزار می شود. ده ها هزار نفر از دولت محلی برای اصلاحات انتقاد می کنند: هدف آنها خصوصی سازی بخش کشاورزی است. کشاورزان می ترسند که پس از این مقامات خریدهای دولتی محصولات کشاورزی را کاهش دهند.

ترودو در اظهار نظر خود از وضعیت ابراز نگرانی کرد و تأکید کرد که کانادا همیشه از معترضان صلح طلب محافظت خواهد کرد. در پاسخ، مقامات هند او را به خاطر افراط گرایی و تلاش برای دخالت در امور داخلی این کشور سرزنش کردند. علاوه بر این، وزارت امور خارجه این کشور نخست وزیر کانادا را به این متهم کرد که سخنان وی "در برگزاری اعتراضات" در کنسولگری هند در کانادا نقش داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: "ما انتظار داریم كه دولت كانادا ایمنی كامل پرسنل دیپلماتیک هند را تضمین كند و رهبران سیاسی این كشور از اظهاراتی كه فعالیت افراط گرایان را مشروعیت می بخشد خودداری كنند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала