پوتین دستور داد هفته آینده واکسیناسیون علیه کرونا در روسیه آغاز شود + ویدئو

© Photo / Russian Direct Investment Fundپوتین دستور داد هفته آینده واکسیناسیون علیه کرونا در روسیه آغاز شود + ویدئو
پوتین دستور داد هفته آینده واکسیناسیون علیه کرونا در روسیه آغاز شود + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خانم تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر کشور دستور داد هفته آینده واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در روسیه آغاز شود .

به گزارش اسپوتنیک، بتازگی اعلام شد امروز چهارشنبه ۲ دسامبر، واکسن روسی اسپوتنیک V علیه کرونا در نشستی مجازی  در سازمان ملل معرفی خواهد شد. در این مراسم میخائیل موراشکو رئیس وزارت بهداشت فدراسیون روسیه، واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، کریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF)، شرکت خواهند کرد.

رویداد مجازی رونمایی واکسن اسپوتنیک V علیه کووید-۱۹ در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می شود.

​فئودور استرژیژوفسکی، سخنگوی مأمور دائم روسیه در سازمان ملل ضمن اعلام این مطلب توضیح داد که در این جلسه اطلاعات دقیق تری در مورد این واکسن روسی ارائه خواهد شد.

در اوایل ماه اوت ، وزارت بهداشت  روسیه اولین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19  که توسط متخصصان مرکز ملی گامالیا با کمک صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده، ثبت کرد. نام آن Sputnik V است.

در تابستان ، این  واکسن  با موفقیت دو مرحله تحقیق و آزمایش روی داوطلبان 18 تا 60 ساله را گذرانده و در نهایت پاسخ ایمنی و آنتی بادی های SARS-CoV-2 را در داوطلبان ایجاد کرده است. مرحله آزمایشات پس از ثبت واکسن از سپتامبر آغاز شد. علاوه بر روسیه ، مطالعه این واکسن  در امارات ، ونزوئلا ، هند و بلاروس انجام می شود.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است میزان ثمر بخشی این واکسن 91.4٪ در روز 28 ام پس از اولین تزریق و بیش از 95٪ در روز 42 ام پس از اولین تزریق است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала