انتقاد تند معاون اول رئیس جمهور ایران از مجلس + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / انتقاد تند معاون اول رئیس جمهور ایران از مجلس + ویدئو
انتقاد تند معاون اول رئیس جمهور ایران از مجلس + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول رئیس جمهور ایران اظهار داشت که تغییر مدیریت هسته‌ای می‌تواند مشکلات زیادی به این کشور تحمیل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های ایران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار داشت: مکرر از زبان مقامات غربی‌ها شنیدیم که فشار حداکثری به بن بست خورده است. آنها دنبال فروپاشی کشور بودند اما با وجود فشارهایی که به مردم تحمیل شد ما اقتصاد را تا الان سرپا نگه داشتیم و فکر می‌کنم در مقطعی که مناسب باشد برای گفتن این دوره ۲ ساله، فشاری که مردم وارد شد و مدیریتی که برای آن اعمال کردیم، حرف های زیادی هست که گفته شود.

جهانگیری تأکید کرد: راهبرد فشار حداکثری به بن بست رسیده است. ما نباید در چنین مقطعی مدیریت هسته ای را تغییر دهیم. تغییر مدیریت هسته ای در چنین زمانی  می تواند مشکلات زیادی را به کشور تحمیل کند. از طرفی رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر امور خارجه به عنوان قوه مجریه اختیاراتی دارند و قانون گذاری حق مجلس است و نباید در جای دیگری قانون‌گذاری انجام گیرد اجرا هم حق دولت است و مجلس اصلاً نباید در امور اجرایی دخالت کند.

معاون اول رئیس جمهور ایران اظهار کرد: قانونگذاری و ریل‌گذاری و تفکیک قوا تفسیر شده است و در قانون اساسی رئیس جمهور به عنوان کسی که از طرف مردم انتخاب می شود اختیاراتی دارد که باید عمل کند.وزیر خارجه هم اختیاراتی دارد که در سیاست خارجی باید آنها را انجام دهد و به سازمان انرژی اتمی هم وظایفی داده شده است، این که نشد مدیریت اجرایی. این قطعا دخالت در امور اجرایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала