اوپک کاهش تولید نفت را تا سه ماه دیگر تمدید کند

© REUTERS / Ramzi Boudinaاوپک کاهش تولید نفت را تا سه ماه دیگر تمدید کند
اوپک کاهش تولید نفت را تا سه ماه دیگر تمدید کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر انرژی الجزایر رئیس دوره ای اوپک اعلام کرد: اعضای اوپک موافقت کرده اند که کاهش تولید نفت خام موجود را برای مدت سه ماه از ژانویه تمدید کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از جمله روسیه موافقت کردند که در ماه آوریل با کاهش ۹.۷ میلیون بشکه نفت خام در روز (بعداً به ۷.۷ میلیون بشکه در روز کاهش یابد)، توافق در پی کاهش تقاضا و سقوط قیمت ها توسط بحران اقتصادی مرتبط با ویروس کرونا به دست آمد.

چین در بازار نفت از آمریکا پیشی می گیرد  - اسپوتنیک ایران
چین در بازار نفت از آمریکا پیشی می گیرد

عبدالمجید عطار وزیر انرژی الجزایر رئیس دوره ای اوپک، گفت: اعضای اوپک موافقت کرده اند که کاهش تولید نفت خام موجود را برای مدت سه ماه از ژانویه تمدید کنند و برای توافق با این اقدام به شرکای این کارتل لابی خواهند کرد.

منبعی از یکی از هیئت های اوپک به اسپوتنیک گفت: در حالی که اجماع در مورد تمدید کاهش تولید برای سه ماه دیگر در حال شکل گیری بود، برخی از کشورها می خواستند به اصطلاح کاهش جبران خسارت را که به منظور جبران تولید بیش از حد قبلی و نقض سهمیه نیز انجام شده، تمدید کنند.

این منبع همچنین اظهار داشت که اوپک +، گروه بزرگتر صادرکنندگان نفت، که شامل ۱۴ عضو اوپک به علاوه روسیه، آذربایجان، بحرین، برونئی، قزاقستان، مالزی، مکزیک، عمان، سودان و سودان جنوبی است، انتظار می رود روز سه شنبه برای بحث در مورد این موضوع دیدار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала