نیویورک تایمز: اسرائیل به عملیاتش علیه برنامه اتمی ایران ادامه خواهد داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نیویورک تایمز: اسرائیل به عملیاتش علیه برنامه اتمی ایران ادامه خواهد داد
نیویورک تایمز: اسرائیل به عملیاتش علیه برنامه اتمی ایران ادامه خواهد داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام ارشد اسرائیلی گفت: سالها برای فخری زاده، اسرائیل جاسوسی می كرده است، و اسرائیل در صورت لزوم به اقدامات ضد هسته ای ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، روز یکشنبه با استناد به اظهارات یک مقام ارشد اسرائیلی ناشناس، پس از ترور محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای ایران، گفت: اسرائیل در صورت لزوم به اقدامات ضد هسته ای ایران ادامه خواهد داد.

قالیباف: قفل ‌های صنعت هسته ‌ای ایران باز خواهد شد - اسپوتنیک ایران
قالیباف: قفل ‌های صنعت هسته ‌ای ایران باز خواهد شد

نیویورک تایمز، درمورد بحث در مورد عملیات پنهانی، یک مقام ارشد دولت اسرائیل که نخواسته نامش فاش شود، افزود: سالها برای فخری زاده، اسرائیل جاسوسی می كرده است، و اسرائیل در صورت لزوم به اقدامات ضد هسته ای ایران ادامه خواهد داد.

این روزنامه از قول مقام اسرائیلی در ادامه می نویسد: جاه طلبی های ایران برای ساخت سلاح های هسته ای، كه فخری زاده در این زمینه همکاری می كرد، چنان تهدید آمیز است كه جهان باید از اسرائیل تشكر كند.

در همین حال، بروس ریدل افسر سابق سازمان سیا و کارمند فعلی موسسه "بروکینگز" گفت: به ندرت کشوری چنین توانایی در حمله به خاک دشمن را نشان می دهد، ظاهراً بدون برخورد تلافی جویانه، همانطور که در مورد اسرائیل علیه ایران مشاهده شد.

ریدل افزود: این بی سابقه است و هیچ نشانه ای از مخالفت موثر ایرانیان وجود ندارد. وی توضیح داد که اسرائیل به ویژه می تواند منابع اطلاعاتی را علیه ایران متمرکز کند.

ریدل خاطرنشان كرد: اسرائیل همچنین با كشورهای همسایه ایران، به ویژه آذربایجان، روابط خود را توسعه داده است تا از آنها به عنوان سكوی پرش برای اطلاعات علیه ایران و استخدام عوامل استفاده كند.

در همان زمان، نیویورک تایمز اشاره می کند، بخشی از سلاح ها، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین که آذربایجان در هنگام درگیری در قره باغ از آنها استفاده می کرد، توسط اسرائیل در چارچوب چنین روابطی منتقل شد.

اسرائیل همچنین توانست روشی را برای جذب مهاجر ایرانی فارسی زبان در اسرائیل و خود ایرانی ها ایجاد کند.

ریدل نتیجه گرفت که حذف فخری زاده می تواند "سیگنالی برای یک بازی قریب الوقوع یا شروع شده" باشد و این می تواند در مورد قصد اسرائیل برای استفاده از شبکه جاسوسی خود برای ماموریت های مشابه باشد.

آژانس ایرنا گزارش داد که ایران معتقد است که اسرائیل در پشت حمله ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای این کشور دست داشته است.

مجید تخت روانچی نماینده دائمی ایران در سازمان ملل به نوبه خود نامه ای به دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش و شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد و در آن اسرائیل را مقصر قتل فخری زاده دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала