علامت دهی به ایران: آمریکا ناوهواپیمابر به خلیج فارس اعزام کرد

© AP Photo / Lee Jin-manآمریکا ناوهواپیمابر به خلیج فارس اعزام کرد
آمریکا ناوهواپیمابر به خلیج فارس اعزام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناو هواپیمابر آمریکایی، یو اس اس نیمیتز حرکت خود را به سمت منطقه خاورمیانه آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، این اقدام در پی دستور پنتاگون و در چارچوب تلاش برای فراهم کردن حمایت نظامی از خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق و افغانستان صورت می‌گیرد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در این راستا مدعی شده است که، حرکت این ناو به سمت منطقه خاورمیانه، پیش از انتشار خبر ترور محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایرانی تصمیم گیری و آغاز شده است.

این شبکه خبری همچنین می‌افزاید: علاوه بر این ناو هواپیمابر کشتی‌های‌جنگی دیگری نیز در حال بازگشت به خلیج فارس هستند تا بتوانند پشتیبانی جنگی و کاور هوایی فراهم کنند.

پیشتر کریستوفر میلر سرپرست دفاع آمریکا گفته بود  که تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان تا 15 ژانویه از 4500 نفر به 2.5 هزار نفر و در عراق به 2500  نفر کاهش می یابد. رابرت اوبراین ، دستیار رئیس جمهور آمریکا در امنیت ملی بعداً اظهار داشت دونالد ترامپ انتظار دارد تا ماه مه 2021 سربازان آمریکایی  را از عراق و افغانستان بازگرداند.

واکنش توئیتری ترامپ به ترور دانشمند هسته ای ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش توئیتری ترامپ به ترور دانشمند ایرانی

پیش از این، اعلام شده بود که محسن فخری زاده، فیزیکدان هسته ای، ترور شده است. بعد از ظهر 27 نوامبر، افراد مسلحی به این دانشمند حمله کردند؛ در طی درگیری بین سرویس امنیتی وی و تروریست ها، وی به شدت زخمی شد و در بیمارستان درگذشت.

وزارت دفاع ایران این حادثه را یک حمله تروریستی خواند. مشاور رهبر جمهوری اسلامی، حسین دهقان، قول داد که به قاتلان فخری زاده پاسخ داده شود.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از دخالت اسرائیل در این ترور خبر داد. وی از جامعه بین المللی و به ویژه اتحادیه اروپا خواست تا به سیاست استاندارد دوگانه خاتمه داده و عمل "تروریسم دولتی" را محکوم کند.

دفتر نخست وزیر اسرائیل از اظهار نظر در مورد ادعاهای مقامات ایرانی خودداری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала