آیا ترکیه به دلیل اختلاف با روسیه می خواهد به آمریکا نزدیک شود؟

© Fotolia / Nemetz83آیا ترکیه به دلیل اختلاف با روسیه می خواهد به آمریکا نزدیک شود؟
آیا ترکیه به دلیل اختلاف با روسیه می خواهد به آمریکا نزدیک شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد ، ترکیه قصد دارد به دلیل اختلاف با روسیه ، در سیاست خود در مورد ایالات متحده آمریکا تجدید نظر کند.

به گزارش اسپوتنیک، منابع بلومبرگ معتقدند آنکارا امیدوار است با بهبود روابط خود با واشنگتن قراردادهای تسلیحاتی با ایالات متحده منعقد کند. همچنین مقامات ترکیه امیدوارند که ایالات متحده به رفع اختلافات موجود با متحدان آنکارا در ناتو کمک کند.

امیدواری ترکیه به رویکردهای جدید دولت جدید آمریکا - اسپوتنیک ایران
امیدواری ترکیه به رویکردهای جدید دولت جدید آمریکا

بلومبرگ احتمال می دهد ، ترکیه با پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا و خطر اعمال تحریم های اتحادیه اروپا به سمت نزدیک شدن به ایالات متحده سوق داده شود. بعلاوه ، این رویکرد تحت تأثیر تناقضات با روسیه در مورد اوضاع سوریه ، لیبی ، و همچنین درگیری مسلحانه اخیر در قره باغ  رخ می دهد  که در آن آنکارا از آذربایجان حمایت کرد.

بلومبرگ خاطرنشان می سازد در عین حال آنکارا ممکن است از ادغام سیستم های دفاع هوایی روسی اس 400 در سیستم دفاع هوایی ناتو خودداری کند تا از تحریم های جدید واشنگتن جلوگیری کند.

پیش از این ، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفته بود که آنکارا پس از تحلیف جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا ، روی گشوده شدن "صفحه جدیدی" در روابط خود  با ایالات متحده حساب می کند. وی افزود: ایالات متحده با ادامه مرتبط کردن  سیستم های دفاع هوایی روسی اس 400 با مشارکت آنکارا در برنامه تولید جنگنده های  F-35 و تحریم ها ، به روابط دفاعی خود با ترکیه آسیب می زند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала