پیشنهاد پاکستان برای تعیین روز جهانی مقابله با اسلام ‌هراسی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد پاکستان برای تعیین روز جهانی مقابله با اسلام ‌هراسی
 پیشنهاد پاکستان برای تعیین روز جهانی مقابله با اسلام ‌هراسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه پاکستان اقدام های اشغال گرانه اسرائیل در فلسطین و ترویج بی ‌حرمتی به مقدسات مسلمانان در غرب را دغدغه‌ های اصلی جهان اسلام دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مشرق، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز جمعه طی سخنرانی در چهل و هفتمین نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نیامی پایتخت نیجر گفت: اسلام‌هراسی پدیده‌ای است که امروز شاهد ترویج آن در جهان غرب هستیم و باید برای مقابله با آن گام جهانی برداشته شود.

انتقاد رئیس جمهور ترکیه از اسلام هراسی  - اسپوتنیک ایران
انتقاد رئیس جمهور ترکیه از اسلام هراسی

وی به عنوان رییس هیات پاکستانی پیشنهاد تعیین "۱۵ مارس" به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی را مطرح کرد و افزود: پاکستان قطعنامه‌ای را نیز در همین خصوص به دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی ارائه کرده است.

قریشی گفت: اسلام‌ هراسی و نفرت از مسلمانان در کشورهای غربی و جاهای دیگر به شدت افزایش یافته است. حوادث اخیر مانند هتک حرمت به قرآن کریم و بازنشر کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اعظم (ص) در فرانسه به شدت احساسات بیش از ۱.۸ میلیارد مسلمان در سراسر جهان را جریحه‌دار کرد.

وی اقدام های  شرم‌آور مبنی بر توهین به مقدسات اسلام به بهانه آزادی بیان را غیرقابل قبول توصیف کرد و خطاب به مجمع وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی خواست تا دبیرخانه سازمان پویش جهانی با عنوان غیرقانونی بودن نفرت‌پراکنی و تحریک مسلمانان را راه‌اندازی کند.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به تحولات خاورمیانه، فلسطین را زخم عمیقی توصیف کرد که درد و رنج آن همچنان متوجه همه است، و افزود: اسرائیل با بهره گیری از وضعیت امنیتی ناپایدار در منطقه، به اقدامات یکجانبه و اشغالگرانه ادامه می دهد که مانع اصلی در مسیر حل مساله فلسطین شده است.

وی صلح و ثبات در خاورمیانه را اولویت پاکستان دانست و تاکید کرد: الحاق غیرقانونی سرزمین‌های فلسطین، ساخت و ساز شهرک‌ها توسط اسرائیل و شرایط غیرانسانی زندگی فلسطینیان تحقق رویای حل بحران این کشور را هر روز دشوارتر می‌کند.

قریشی افزود: دولت پاکستان متعهد به ادامه حمایت همه‌جانبه از فلسطین و آزادی این کشور مستقل است. همچنین ما بر حل عادلانه و مسالمت آمیز مسئله فلسطین براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی تاکید می‌کنیم و خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای پیش از سال ۱۹۶۷ میلادی و به پایتختی بیت‌المقدس هستیم.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به تحولات شبه‌قاره، نسبت به وضعیت مسلمانان منطقه کشمیر ابراز نگرانی کرد و از آنچه که وی تبعیض‌ علیه جامعه مسلمانان در هند خواند، انتقاد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала