محاکمه دیپلمات ایرانی متهم به تروریسم در بلژیک آغاز شد

© Fotolia / Andrey Burmakinمحاکمه دیپلمات ایرانی متهم به تروریسم در بلژیک آغاز شد
محاکمه دیپلمات ایرانی متهم به تروریسم در بلژیک آغاز شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محاکمه اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی 48 ساله که متهم به نقشه کشی برای حمله تروریستی در فرانسه علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق است روز جمعه در آنتورپ آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، محاکمه اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی 48 ساله که متهم به نقشه کشی برای حمله تروریستی در فرانسه علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق است روز جمعه در آنتورپ آغاز شد. همانطور که توسط کانال تلویزیونی آرتی بی اف گزارش شده است، متهم اتهام وارد شده را قبول نکرده و از حضور در دادگاه خودداری کرده است.

طبق تحقیقات، عاملان اجرایی این برنامه تروریستی باید یک زوج متاهل مهاجر از ایران به نامهای امیر سعدونی و نسیمه معانی باشند که در آنتورپ زندگی می کنند و یک مهاجر دیگر از ایران به نام مهرداد عارفانی که در بلژیک زندگی می کند. آنها در ژوئن 2018 توسط سرویسهای ویژه بلژیک دستگیر شدند و اعلام شد که 500 گرم مواد منفجره و چاشنی از بازداشت شدگان توقیف كرده اند. 

دادستانی معتقد است که سازمان دهنده حمله تروریستی اسدالله اسدی، دبیر سوم سفارت ایران در وین است که احتمالاً افسر سرویس های ویژه ایران است. وی در سال 2018 در یک سفر خصوصی به آلمان دستگیر شد، جایی که از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نبود و پس از آن بر اساس حکم اروپا که توسط دادستانی صادر شد، برای محاکمه به بلژیک تحویل داده شد.

جلسات دادرسی به مدت دو روز ادامه دارد و صدور حکم در سال 2021 پیش بینی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала