دیدار سرپرست وزارت دفاع آمریکا با مقامات قطر در دوحه

CC0 / Pixabay / دیدار سرپرست وزارت دفاع آمریکا با مقامات قطر در دوحه
دیدار سرپرست وزارت دفاع آمریکا با مقامات قطر در دوحه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرپرست وزارت دفاع آمریکا امروز در دوحه با «خالد بن محمد العطیه» معاون نخست وزیر قطر و وزیر مشاور این کشور در امور دفاعی دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، کریستوفر میلر که پس از عزل «مارک اسپر» توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به سرپرستی پنتاگون منصوب شده به منظور بررسی مسائل مشترک میان آمریکا و قطر و همکاری نظامی بین دو کشور در راس هیئتی، به دوحه سفر کرده است.

وزارت دفاع قطر اعلام کرد که در دیدار مقام آمریکایی با خالد بن محمدالعطیه که شماری از فرماندهان و افسران نیروهای مسلح قطر نیز در آن حضور داشتند، روابط نظامی بین دو کشور دوست و راه‌های تقویت و توسعه آن مورد بررسی قرار گرفت.

محمد بن عبدرحمان الثانی وزیر امور خارجه قطر - اسپوتنیک ایران
وزارت امور خارجه قطر از لزوم توافق کشورهای منطقه با ایران صحبت کرد

سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه هم در سفر به بحرین با وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای در این باره نوشت، هدف از این سفر میلر، قدرانی او از سربازان آمریکایی در منطقه و گذراندن عید شکرگذاری در کنار آن‌ها است.

پنتاگون در این بیانیه آورده است، سفر میلر همچنین با هدف رسیدگی به «منافع امنیتی و اولویت‌های مبارزه با افراط‌گرایی و مقابله با فعالیت‌های مخربی انجام می شود  که حق حاکمیت کشورها و ثبات در منطقه را تهدید می‌کنند.»

وزیر خارجه آمریکا هم یک هفته پیش در چارچوب سفر دوره‌ای خود پس از سفر به اسرائیل و امارات وارد قطر شد و با مقامات این کشور دیدار کرد.

نزدیک به ۱۳ هزار نظامی آمریکایی که اغلب آنها از نیروی هوایی این کشور هستند در پایگاه هوایی «العدید» قطر در ۳۰ کیلومتر جنوب غرب دوحه مستقر هستند و واشنگتن مدعی است که از این پایگاه که بزرگ‌ترین پایگاه آن در خاورمیانه است، برای جنگ با داعش در سوریه و عراق استفاده می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала