گزارش و تحلیل

دلیل اصلی مقاومت ترامپ در کاخ سفید چیست؟

© REUTERS / Carlos Barria/File Photoدلیل اصلی مقاومت ترامپ در کاخ سفید چیست؟
دلیل اصلی مقاومت ترامپ در کاخ سفید چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تقریبا برای همه محرز شده که آقای جو بایدن پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می باشد و شخص آقای ترامپ هم با صدور مجوز مشارکت اطلاعات محرمانه فدرال و فراهم نمودن زمینه تحویل دولت عملا به شکست خود اعتراف کرد.

برای همه امروزه این سوال مطرح است که چرا آقای ترامپ در این کمتر از دو ماه باقیمانده از ریاست جمهوری خود مانند روسای جمهوری قبلی آمریکا حاضر به تمکین نیست و وانمود می کند که هنوز راه هایی برای معکوس کردن نتایج انتخابات وجود دارد؟

بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان آمریکا دلایل دیگری غیر از حفظ کرسی ریاست جمهوری وجود دارد که آقای ترامپ بر اساس آن خواهان تحویل سخت قدرت به جو بایدن است.

1 – هر چه قدر ترامپ بر تقلب در انتخابات اصرار کند جایگاه رییس جمهوری بعدی آمریکا بیشتر تضعیف خواهد شد، چه در عرصه داخلی چه در عرصه خارجی، و آقای بایدن مجبور خواهد بود تلاش کند خود را برای دیگران به اثبات برساند، طبیعتا ساختارهای پشت پرده حاکم بر ایالات متحده چنین چیزی را نمی خواهند و خوب ترامپ می خواهد از این بهانه استفاده کند تا با آنها چانه زنی و امتیاز کسب کند.

برخی سوال می کنند: خوب، چه امتیاز هایی؟

ساده ترین اش مصونیت قضایی برای خود و خانواده و نزدیکانش پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش.

از قراردادهای مالی کذایی که دختر و داماد اش و پسرانش به دلیل خوش خدمتی به عربهای حوزه خلیج فارس دریافت کرده اند تا پروژه های مختلف اقتصادی در آمریکا و خارج آمریکا که شرکت های آقای ترامپ و فرزندانش به دلیل رانت اطلاعاتی و یا سیاسی به دست آورده اند، تا تخلفات عدیده فدرال.

به صورت خلاصه طی چند سال اخیر آقای ترامپ و خانواده اش تخلف های عدیده ای مخصوصا در زمینه های مالی و تجاری و سیاسی انجام داده اند که اگر این پرونده ها باز شود همه شان احتمالا به زندان خواهند رفت.

 ترامپ شرط خود برای خروج از کاخ سفید را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران
ترامپ شرط خود برای خروج از کاخ سفید را اعلام کرد

کما اینکه مشاهده می کنیم آقای ترامپ از قدرت ریاست جمهوری خود استفاده کرد و مشاور سابق امنیت ملی خود را عفو نمود توقع دارد خود نیز عفو مشابهی از رییس جمهوری بعدی دریافت کند.

حتی برخی پا فراتر گذاشته و تحلیل کردند که احتمال دارد ترامپ چند روز مانده به پایان ریاست جمهوری خود استفعا دهد و معاون اش مایک پنس رسما قدرت را به دست بگیرد و این عفو را صادر کند.

2 – طبق برخی بر آوردها آقای ترامپ حدود 400 ملیون دلار بدهی مالیاتی به دولت فدرال دارد که به اشکال مختلف تلاش کرده به سوء استفاده از قدرت خود به عنوان رییس جمهوری این پرونده را ببندد ولی نشد و پس از پایان ریاست جمهوری اش باید این بدهی را پرداخت کند.

وی به بهانه جمع آوری کمک برای هزینه های دادگاه از حدود 70 ملیون طرفدار خود خواسته کمک های مالی به ستاد انتخاباتی اش انجام دهند و به صورت زیرکانه در یکی از بند های کمک مالی این بند را گنجانده که آقای ترامپ مجاز است تا 60% مبالغ اعانه ها  را نزد خود برای هزینه های دیگر که خود صلاح می داند نگه و استفاده نماید.

البته بسیاری از طرفداران او تصور می کنند که ترامپ می خواهد این مبالغ را برای کمپین های انتخاباتی بعدی خود نگه دارد در حالی که در واقع هدف اصلی این است که وی تلاش دارد هزینه صاف کردن بدهی مالیاتی خود را تامین کند.

یتیمان ترامپ به دنبال سرپناه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
یتیمان ترامپ به دنبال سرپناه

همچنین تیم آقای ترامپ مجددا یک هیایوی بزرگ در منطقه خاورمیانه راه اندازی کرده اند که مبنای آن حمله آمریکا به ایران طی شصت روز باقیمانده ریاست جمهوری ترامپ است، و طبیعتا طبق برخی بر آوردها آقای ترامپ یک فاکتور چند ملیارد دلاری برای حکام کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نوشته وتوسط آقای پمپئو برایشان ارسال کرده تا پرداخت کنند.

قطعا این پولها هم به جیب شخص آقای ترامپ و خانواده اش خواهد رفت تا بعد از پایان دوره ریاست جمهوری بتوانند زندگی مرفهی برای خود تامین کنند.

بحث اینکه ترامپ ماجرای حمله به ایران را در کمیته مشاورانش مطرح کرده و همه با این حمله مخالفت کرده اند نیز احتمالا برای گرم کردن تنور چانه زنی و چرب کردن هزینه برای عربهای حوزه خلیج فارس بوده و هست.

ارتش اسرائیل برای گزینه حمله آمریکا به ایران آماده می شود
 - اسپوتنیک ایران
ارتش اسرائیل برای گزینه حمله آمریکا به ایران آماده می شود

بسیاری کارشناسان باور دارند مثل سابق پس از اینکه ترامپ این پولها را از عرب ها دریافت کرد به آنها پشت پا خواهد زد.

3 – آقای ترامپ تلاش دارد با تثبیت رای هفتاد ملیونی خود از یک طرف و تثبیت قدرت مالی خود برای هزینه در انتخابات آتی ریاست جمهوری و یا حتی کنگره جایگاه خود را به عنوان رهبر جمهوریخواه ها و سیاست ساز آنها تثبیت کند و جمهوری خواه های آمریکا را وادار کند که همه قبل از پایان دوران ریاست جمهوری اش با او بیعت کنند.

4 – در صورتی که آقای بایدن با ضعف قدرت را در آمریکا در دست بگیرد احتمال اینکه وی طی چهارسال اول ریاست جمهوری اش بتواند کاری را از پیش ببرد بسیار کم است و در این شرایط و دو دسته بودن جامعه آمریکا ترامپ می تواند یا خود یا یکی از وابستگانش، مانند مثلا دخترش ایوانکا ترامپ را برای دور بعد ریاست جمهوری به میدان بفرستد.

5 – برای اینکه این دو دستگی تا دوره بعد ریاست جمهوری ترامپ باقی بماند آقای ترامپ نیاز دارد تشکیلات رسانه ای وابسته به خود را راه بیاندازد، چون متوجه شده رسانه های جمعی آمریکا به زودی احتمالا تمام تحرکات او را سانسور خواهند کرد، و بالطبع این تشکیلات هزینه خواهد داشت و این هزینه را باید قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اش تامین کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала