تصمیم کره جنوبی برای پایان دادن به جنگ با کره شمالی

© REUTERS / Kim Hong-Jiتصمیم کره جنوبی برای پایان دادن به جنگ با کره شمالی
تصمیم کره جنوبی برای پایان دادن به جنگ با کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره جنوبی تصمیم گرفته است تا به جنگ با کره شمالی خاتمه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یونهاپ، مون جه این، رئیس جمهور کره جنوبی در دیدار با "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین اعلام کرد که کره جنوبی تصمیم گرفت به جنگ با کره شمالی پایان دهد.

کیم جونگ اون رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره - اسپوتنیک ایران
رهبر کره شمالی آرزو دارد کره جنوبی سریعا بر ویروس کرونا غلبه کند

رئیس جمهور کره جنوبی گفت: سئول به کار خود برای پایان دادن به جنگ و پاکسازی سلاح های هسته ای شبه جزیره کره ادامه خواهد داد. وی همچنین از "نقش سازنده" و کمک پکن در دستیابی به توافق صلح در شبه ج زیره قدردانی کرد.

در تاریخ 18 ژوئن، کره شمالی، کره جنوبی را به واکنش نظامی "فراتر از تصور" تهدید کرد.

گفتنی اسن که در تاریخ 9 ژوئن، پیونگ‌ یانک تمام خطوط ارتباطی با سئول را قطع کرد. پیش از این، دستور رهبر کره شمالی مبنی بر قطع تمام روابط با کره جنوبی منجمله روابط نظامی و خط مخصوص میان مقامات عالی ‌رتبه دو کشور، صادر شده بود.

جنگ میان کره شمالی و جنوبی از تاریخ ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ تا ۲۷ جولای سال ۱۹۵۳ ادامه داشت. در این جنگ پیونگ‌یانگ را اتحاد جماهیر شوروی و چین و در مقابل، سئول را ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و کشورهای دیگر تحت پرچم سازمان ملل متحد، حمایت می‌کردند. در طول سه سال حدود ۱.۳ میلیون کره ای کشته و زخمی شدند.  واشنگتن در این جنگ حدود ۳۶.۶ هزار سرباز خود را از دست داد. این جنگ در سال ۱۹۵۳ در پی آشتی طرفین، خاتمه یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала