تاثیر مثبت ویتامین دی بر کاهش اثرات ویروس کرونا +عکس، ویدئو

CC0 / Pixabay / صحبتی دوباره درباره تاثیر ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به کرونا
صحبتی دوباره درباره تاثیر ویتامین D در پیشگیری از ابتلا به کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مصرف مداوم ویتامین دی بر کاهش اثرات ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن کمک شایانی می کند!

به گزارش اسپوتنیک، تحقیقات متعددی انجام شده که نشان داده است ویتامین دی علاوه بر حفظ سلامت استخوان‌ها وظایف دیگری نیز دارد که یکی از آنها تقویت سیستم ایمنی بدن است و فقدان این ماده مغذی باعث می‌‌شود که ریسک بروز عفونت ناشی از ویروس کرونا در افزایش پیدا کند.

طبق نظر متخصصان، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک تاثیر به سزایی در جهت عدم ورود ویروس به بدن افراد دارد. اما زمانی که ویروس کرونا به هر دلیلی وارد بدن شد، مصرف مرتب ویتامین دی سبب می شود تا مقدار شدت ویروس کرونا در بدن کاهش یافته و مرگ و میر ناشی از این ویروس، کم شود.

گفته شده است که افرادی که دچار کمبود ویتامین دی هستند، بیش از یک و نیم برابر افرادی که کمبود این ویتامین را ندارند، در معرض خطر ویروس کرونا هستند.

همچنین گفته شده است که در ایران در حدود نیمی از مردم از کمبود ویتامین دی رنج می برند و افراد سالمند حتما باید ویتامین د3 50000 را بصورت ماهانه مصرف کنند.

View this post on Instagram

A post shared by Ali Mazloom (@alimazloom)

طبق نظر متخصصان، اگر افراد از قبل ویتامین دی مصرف می کردند باید بصورت ماهانه آن را ادامه دهند اما اگر این دارو را مدت طولانی مصرف نکردند، باید یک عدد پرل 50000 واحدی را بصورت هفتگی به مدت یک ماه مصرف کرده و بعد بصورت ماهانه آن را ادامه دهند.

عده ای از کاربران معتقدند که افراد با ماندن در خانه و استفاده از ماسک باید از ورود ویروس کرونا به بدن خود جلوگیری کنند چرا که در صورت ورود این ویروس، بر روی هر بدن به شکلی متفاوت بروز خواهد کرد.
بسیاری از کاربران از این مطلب تشکر کرده و آن را مفید خواندند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала