امارات در حمایت از اسرائیل، الجزایر را تهدید کرد

© Fotolia / Philipusامارات در حمایت از اسرائیل، الجزایر را تهدید کرد
امارات در حمایت از اسرائیل، الجزایر را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امارات متحده عربی الجزایر را به دلیل انتقادهای رئیس جمهوری این کشور نسبت به عادی‌ سازی مناسبات ابوظبی با تل آویو تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، امارات اخیرا الجزایر را به دلیل دور شدن از سیاست ‌های ابوظبی و تقویت روابط خود با ترکیه و قطر و هماهنگی با این دو کشور در خصوص مسائل مختلف کشورهای عربی، مورد غضب قرار داده است.

راکتور هسته‌ای امارات متحده عربی به ۸۰ درصد ظرفیت تولیدی خود رسید - اسپوتنیک ایران
راکتور هسته‌ای امارات متحده عربی به ۸۰ درصد ظرفیت تولیدی خود رسید

روابط میان الجزایر و امارات به دنبال استحکام یافتن مواضع آنکارا در دریای مدیترانه دچار تنش شده، زیرا امارات اقدام ترکیه را تهدیدی بر علیه اهداف توسعه ‌طلبانه خود در شمال آفریقا می ‌بیند.

تنش با ابوظبی پس از اظهارنظر رئیس جمهوری عبدالمجید تبون در مورد آن دسته از کشورهای عرب که در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰ روابط خود را با اسرائیل بهبود بخشیده‌اند، به اوج خود رسید، به ویژه با توجه به اینکه تبون، امارات را مورد هدف انتقادات خود قرار داد و ابوظبی به طور خاص به انتقادات یاد شده اهتمام ورزید و آنها را مورد توجه قرار داد.  

بر اساس اطلاعات افشا شده، محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی در پیام خود به طور مستقیم رئیس جمهوری الجزایر را تهدید کرد. این پیام تهدیدآمیز توسط عبدالغنی الراشدی رایزن نظامی پیشین الجزایر در ابوظبی در اختیار مقامات الجزایری قرار داده شد.

محتوای پیام حاکم فعلی امارات به رهبران الجزایر از این قرار است که ابوظبی در اعمال مجازات‌ های اقتصادی و سیاسی علیه الجزایر لحظه ‌ای شک و تردید به خود راه نخواهد داد، اگر آنها (دولت الجزایر) بخواهد همچنان بر خلاف خواست و اراده امارات گام بردارد.

ابوظبی همچنین تهدید کرد که در همکاری‌های اقتصادی و دوجانبه خود به طور کامل تجدیدنظر خواهد کرد.

ژنرال الراشدی به سرعت پیام ولیعهد ابوظبی به رئیس جمهوری الجزایر را رساند، اما تبون از نشان دادن واکنش سریع و عجولانه به پیام یاد شده امتناع ورزید.

امارات با افتتاح کنسولگری در صحرای غربی در اوایل نوامبر ضربه دیگری بر الجزایر وارد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала