کاهش ۳۱ درصدی مسافران مترو تهران

© Sputnik / SIYAVASH SOBHGAHIقطار در متروی تهران
قطار در متروی تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نوبخت: سرفاصله حرکت قطارهای مترو ۳ و ۳.۵ دقیقه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران اعلام کرد در نخستین روز از اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی استفاده از مترو از سوی شهروندان تهرانی ۳۱ درصد کاهش یافت.

وی در ادامه افزود:«آمارها نشان می‌دهد که تعداد مسافران مترو نسبت به شنبه هفته گذشته نیز ۲۳۰۰ نفر کمتر شده است. شرکت بهره برداری متروی تهران با همان ظرفیت قبلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و سرفاصله حرکت قطارهای مترو ۳ و ۳.۵ دقیقه است.

علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت - اسپوتنیک ایران
اجرای طرح «منع تردد» در ایران

هزینه‌های مترو به جهت ضدعفونی روزمره و سرویس دهی نرمال در شرایطی که میزان مسافران مترو به کمتر از نصف رسیده است، افزایش یافته است. این شرکت جزو شرکت‌های زیان ده و نیازمند حمایت است اما هیچ اعتباری برای حفظ شرایط موجود به آن تزریق نمی‌شود و در پرداخت هزینه‌هایش تنها مانده است.

ما تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا عمل می‌کنیم و داده‌های اعلام شده این شرکت بر اساس آمارهای روزانه است؛ اینکه تصویری از یک قطار شلوغ در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، به معنی شلوغی همه خطوط و ایستگاه‌ها و تمامی ساعات خدمات رسانی نیست.

ظرفیت نشسته مسافر در قطارهای تهران ۳۰۰ نفر است در حالی که قطارهای دو طبقه خط ۵ مترو، ۱۵۰۰ صندلی است و این تراکم گریز ناپذیر است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала