ایالات متحده برنامه آزمایشی ویزای وثیقه ای را اجرا می کند

© Sputnik / Dmitry Parshin /  مراجعه به بانک تصاویر ایالات متحده برنامه آزمایشی ویزای ودیعه ای را اجرا می کند
ایالات متحده برنامه آزمایشی ویزای ودیعه ای را اجرا می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
 ایالات متحده در حال راه اندازی یک برنامه آزمایشی برای صدور ویزای غیر مهاجرتی به ساکنان تعدادی از کشورها از جمله ایران و سوریه با پرداخت ودیعه خاصی است که پس از خروج از ایالات متحده در موعد مقرر بازگردانده می شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اطلاعیه ای را منتشر کرد و اعلام کرد: "این برنامه آزمایشی با هدف ارزیابی عملیات واریز، پردازش و بازخرید اوراق ویزا، با هماهنگی وزارت امنیت داخلی، برای کمک به ارزیابی میزان کار در آژانس های دولتی و شناسایی مشکلات عملی مرتبط با اوراق ویزا است."

این برنامه ممکن است شامل حال آندسته از شهروندان خارجی که از ویزای سفرهای تجاری و تفریحی (B-1 / B-2) استفاده می کنند و از کشورهایی هستند که شهروندان آنها بیشتر احتمال نقض محدودیت های زمانی ویزا در ایالات متحده را دارند شود. مانند آنگولا، افغانستان، بورکینافاسو، بوروندی، بوتان، گامبیا، گینه بیسائو، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، ایران، یمن، کیپ ورد، لائوس، لیبریا، لیبی، موریتانی، میانمار، پاپوآ گینه نو، سوریه، سودان، چاد، اریتره و ...

اخذ شهروندی روسیه ساده می شود - اسپوتنیک ایران
اخذ شهروندی روسیه ساده می شود

به گفته مقامات آمریكایی، این برنامه باید "ابزاری دیپلماتیک برای ترغیب دولتهای خارجی برای در پیش گرفتن همه اقدامات لازم به منظور اطمینان از خروج به موقع اتباع آنها از ایالات متحده پس از [پایان] سفر موقت، باشد." وجوه پرداخت شده توسط یک فرد خارجی - در صورت نقض شرایط اقامت در ایالات متحده - به نفع ایالت برداشت می شود. اگر او به موقع کشور را ترک کند، پول پس داده می شود.

مبلغ وثیقه توسط کنسولگری آمریکا واقع در آن کشور یا یک کشور خاص تعیین می شود که می تواند 5 هزار دلار، 10 هزار دلار یا 15 هزار دلار باشد. همانطور که در اطاعیه ذکر شده است، در برخی شرایط، دیپلمات ها بسته به شرایط متقاضی ویزا حتی نمی توانند از خارجی ها ودیعه دریافت کنند. برنامه آزمایشی شش ماه به طول خواهد انجامید: این برنامه در 24 دسامبر سال 2020 آغاز می شود و در 24 ژوئن 2021 پایان می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала