شروع ماموریت ندسا در اقیانوس هند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / شروع ماموریت ندسا در اقیانوس هند
شروع ماموریت ندسا در اقیانوس هند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی سپاه از اعزام ناو شهید رودکی به آبهای اقیانوس هند خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره ناو شهید رودکی اظهار داشت: ما آموخته ایم برای ایجاد امنیت باید قوی شویم. آموخته ایم برای قوی شدن باید بر خدا و خود تکیه کنیم.

سرلشکر صفوی: ایران محور ثبات امنیتی در منطقه است - اسپوتنیک ایران
صفوی: ایران محور ثبات امنیتی در منطقه است

سردار تنگسیری افزود: ما از اندیشه، خلاقیت و ابتکار برای ساخت تجهیزات مدرن و پیشرفته در کنار معنویت استفاده می کنیم. به فرمایش فرمانده محترم کل سپاه قوی شدن راه ماست.

وی تاکید کرد: اما  هدف از به الحاق شناور سنگین اقیانوس پیمای شهید رودکی به سازمان رزم نیروی دریایی اولاٌ عمق بخشی به ماموریت های محوله در جهت اعمال سیادت دریایی و ثانیاٌ صیانت از منافع جمهوری اسلامی در دور دست ها که موجب بازدارندگی نامتقارن در آب های آزدا خواهد شد. مطلب دیگر اینکه با الحاق این شناور نیروی دریایی سپاه دکترین رزم نامتقارن و اشراف اطلاعاتی خود را در آبهای دور دست دنبال خواهد کرد.

سردار تنگسیری ادامه داد: این ناوگروه که مزین به نام سپهبد شهید سلیمانی است ابتدا در شمال اقیانوس هند به اجرای ماموریت خواهد پرداخت و پایش اطلاعاتی سطحی و زیرسطحی و هوایی را در حوزه ماموریت خود با قدرت انجام می دهد انشا الله. البته این ناوگروه تاکتیک های رزم ناهم تراز را نیز در حوزه ماموریت خود تمرین خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: اما پیام الحاق شناور شهید رودکی به همسایگانمان این است که این ناوگروه هیچ تهدیدی علیه همسایگان ما محسوب نمی شود. امنیت منطقه امنیت ماست، امنیت هسایگان امنیت ماهست؛ ما بر مبنای امنیت دسته جمعی اقدام می کنیم و ما با همسایگانمان برادر هستیم و در صلح قرار داریم. پیام این ناوگروه صلح و دوستی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: این ناوگروه تمرکز خود را بر امنیت کشتیرانی در شمال اقیانوس هند و مقابل دزدان دریایی آرم دار و بی آرم قرار داده است و در صورت ضرورت وارد عملیات خواهد شد. مقابله جدی با جرائم سازمان یافته فراملی مانند قاچاق مواد مخدر نیز  بخشی از ماموریت این ناوگروه خواهد بود. امداد رسانی و کمک به سایر شناورهای تجاری و صیادی حوزه ماموریت از جمله ماموریت های این شناور خواهد بود. در نهایت مقابله با تهدیدهای احتمالی از ناحیه عوامل فرامنطقه ای از برنامه های ابلاغی این ناوگروه خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала