وزیر بهداشت ایران: در عرصه تولید واکسن چه معرکه ای رقم می زنیم

© Photo / Tasnimوزیر بهداشت ایران: در عرصه تولید واکسن چه معرکه ای رقم می زنیم
وزیر بهداشت ایران: در عرصه تولید واکسن چه معرکه ای رقم می زنیم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ايران با توجه به توليد ونتيلاتور و ماسک، اعلام کرد که به زودي با کمک جوانان ايران واکسن کرونا مي سازد.

نمکی: ۱۴۰۰ پروژه بهداشت و درمان در ایران تا اردیبهشت۱۴۰۰ افتتاح می شود - اسپوتنیک ایران
نمکی: ۱۴۰۰ پروژه بهداشت و درمان تا اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح می شود
به گزارش اسپوتنيک به نقل از ایسنا، نمکي با تاکید براینکه در حال رقم زدن یکی از طلایی ترین ایام سرزمین در زمینه تامین نیازهای کشور در داخل هستیم، گفت: در مدت کوتاهی به جای مصرف کننده به تولیدکننده ونتیلاتور و ماسک و بعد صادرکننده آن تبدیل شدیم و توانستیم رمدیسیویر و فاویپیراویر را دو ماهه در کشور تولید کنیم، در عرصه تولید واکسن نیز خواهید دید که با همت جوانان این کشور چه معرکه ای رقم می زنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به خاطر ماهیت متفاوت ویروس کرونا، تابستان بدتر از بهار را پیش بینی می کردم که متاسفانه اتفاق افتاد، گفت: معتقدم تحقیقات باید گره ای از مشکلات باز کند نه اینکه هزینه های کشور را هدر دهد.

وی به فعالیت ۵ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: با ممنوع کردن واردات هرآنچه می توانستیم در داخل کشور تولید کردیم و با تسهیل امور و حمایت از تولیدکننده داخلی انقلابی رخ داد.

وی با یادآوری اینکه طی ۶۰ روز به جای یک مصرف کننده به یک تولیدکننده ونتیلاتور و ماسک و بعد صادرکننده آن تبدیل شدیم، ادامه داد: توانستیم رمدیسیویر و فاویپیراویر را دو ماهه در کشور تولید کنیم و در مجموع می توان گفت یکی از طلایی ترین ایام سرزمین در زمینه تامین نیازهای کشور در داخل را رقم می زنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала