تظاهرات اعتراضی به سفر پمپئو به استانبول: "اینجا قسطنطنیه نیست!"

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تظاهرات اعتراضی به سفر پمپئو به استانبول: "اینجا قسطنطنیه نیست!"
تظاهرات اعتراضی به سفر پمپئو به استانبول: اینجا قسطنطنیه نیست! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه جوانان ترکیه اعتراضات خود را علیه سفر وزیر خارجه ایالات متحده به ترکیه نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان این اعتراض، ده ها نفر در ورودی پریتاریس با پلاکاردهایی با شعار "ایالات متحده قاتل میلیون ها مسلمان"، "ایالات متحده، خفه کردن جورج فلوید!"، "امپریالیسم شکست خواهد خورد" تجمع کردند.

پاشینیان: شواهدی مبنی بر بکارگیری شبه نظامیان سوری توسط ترکیه وجود دارد  - اسپوتنیک ایران
پاشینیان: شواهدی مبنی بر بکارگیری شبه نظامیان سوری توسط ترکیه وجود دارد

به ویژه در بیانیه ای که رئیس اتحادیه قرائت کرد، گفته شد: پمپئو به عنوان بخشی از تور خود به 7 کشور سفر می کند، اما فقط در ترکیه نه با مقامات دولتی بلکه با یک شخصیت مذهبی ملاقات می کند. ایالات متحده آشکارا در تلاش است که کلیسای ارتدکس در فنر و پدرسالار را با واتیکان و پاپ برابر کند. آنها با این اقدامات به حاکمیت ترکیه دست اندازی می کنند، مفاد پیمان لوزان و قانون اساسی را نقض می کنند، سردرگمی ایجاد می کنند و تشکیل ائتلاف مسیحی علیه ترکیه و جهان اسلام را تحریک می کنند. ما به پمپئو می گوییم: این بیزانس نیست، این جمهوری ترکیه است. اینجا قسطنطنیه نیست، اینجا استانبول است. در اینجا قوانین استعماری شما و همچنین مفاهیم ابداع شده شما از "مرد سالاری جهانی" کارایی ندارند.

در این بیانیه همچنین آمده است كه ایالات متحده آخرین كشوری است كه می تواند درس های آزادی و دموكراسی را به كشورهای دیگر بیاموزد: آمریكا آزادی دین را به معنای آزادی در پرتاب بمب بر روی مساجد، كشتن میلیونها مسلمان از جمله افراد مسن، كودكان و كشتار آفریقایی تبارها در كشورشان تفسیر می كند.

هواپیمای حامل مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده عصر روز گذشته در فرودگاه استانبول بر زمین نشست و تحت تدابیر فشرده امنیتی و با همراهی یک کاروان از فرودگاه خارج شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала