توصیف رئیس جمهور پیشین آمریکا از پوتین

© AP Photo / Charles Rex Arbogastتوصیف رئیس جمهور پیشین آمریکا از پوتین
توصیف رئیس جمهور پیشین آمریکا از پوتین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باراک اوباما در کتاب خاطرات خود به تشریح برداشت خود از تعدادی از شخصیت‌های سیاسی جهان پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در خصوص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خاطرات خود می‌نویسد که برای وی پوتین یادآور "روسای سرسختی که با قانون خیابان بار آمده و زمانی در شیکاگو حکمرانی می‌کردند"، است. با این حال اوباما خاطرنشان می‌کند که فیزیک پوتین، "توجه برانگیز" نیست.

اوباما حاضر است بطور علنی واکسن کرونا بزند  - اسپوتنیک ایران
اوباما همراهی با ترامپ را برای دموکراسی آمریکا خطرناک می داند

اوباما در خاطرات خود در توصیف نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور سابق فرانسه می‌نویسد که "مثل خروس از خود راضی سینه سپر می‌کرد". اوباما همچنین اذعان می‌کند که شرکت در جلسات با هو جینتائو، رئیس جمهور اسبق جمهوری خلق چین برای وی حوصله‌بر بوده است، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ادعا می‌کند یکنواخت خواندن متن آماده شده وی را به فکر پیشنهاد "مبادله اسناد و صرفه جویی در وقت یکدیگر با خواندن آنها در اوقات فراغت" انداخته بوده است.

اوباما در مورد جانشین خود، دونالد ترامپ، اظهار داشت که او از روحیه شهروندان قبل از انتخابات استفاده کرده است. در بخشی از این خاطرات آمده است: او قول تسکین اضطراب را به میلیون‌ها آمریکایی داد که از حضور یک سیاه پوست در کاخ سفید ترسیده بودند.

کتاب خاطرات باراک اوباما اولین جلد از مجموعه دوجلدی با عنوان سرزمین موعود است که شرح فعالیت سیاسی وی در اولین دوره ریاست جمهوری‌اش می‌باشد. علاوه بر این، در این کتاب اوباما چندین شخصیت سیاسی را که از 2009 تا 2017 قدرت را در دست داشته‌اند، از دید خود توصیف می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала